مدیر کل بازرسی استان مازندران:
مدیرکل بازرسی استان مازندران گفت: طرح اقتصاد مقاومتی در مازندران فراگیر شود، ظرفیت‌های بسیار زیادی در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در مازندران وجود دارد که نباید از آن غافل شد.
کد خبر: ۱۶۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 10 January 2016

 به گزارش تابناک مازندران سید حسن قلعه میری  در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در استان بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی مثل همه مباحث نظام اقتصادی جدایی ندارد گفت: هر نظام اقتصادی می‌تواند مقاوم‌سازی کند و اگر نظام اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم‌سازی اقتصادی داخلی است، مشارکت همگان در این زمینه ضروری است.

وی یادآور شد: ادبیات اقتصاد مقاومتی که بیش از ۷۵ کلیدواژه خاص دارد باید به‌صورت مدرسه‌ای و خانه به خانه نهادینه شود تا مردم درزمینهٔ مقاوم‌سازی مشارکت کنند زیرا اقتصاد مقاومتی نوعی تلاش جهادی است و مرحله سیاست‌گذاری، تدوین قانون، برنامه‌ریزی در اجرای آن امری مهم است.

مدیرکل بازرسی استان مازندران تصریح کرد: تهیه مقررات و ساختار سازی برای اجرا، برنامه‌نویسی و اقدام ازجمله مؤلفه‌های مهم در برنامه اقتصاد مقاومتی است و در تمام حوزه‌ها ازجمله کشاورزی، راه، صادرات، واردات و غیره هنوز در مرحله سیاست‌های اجرایی هستیم و به مرحله قانون‌گذاری نرسیده‌ایم.

قلعه میری ادامه داد: درزمینهٔ حفظ اراضی کشاورزی و تولید به‌طور میانگین در مرحله سیاست‌گذاری و تدوین قوانین هستیم وباید به مرحله مقاوم‌سازی دست‌یابیم و در بحث ماهیان و آبزیان، مرحله سیاست را پشت سر گذاشته‌ایم، قوانین راداریم اما در مرحله اقدام متوقف‌شده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز در این جلسه از پارک علم و فناوری به‌عنوان بازوان رشد اقتصادی یادکرد و گفت: در مجموعه این پارک، ظرفیت پوشش شرکت‌های این پارک دو برابر شده است.

علی معتمدزادگان بابیان اینکه فضای زیرساختی مازندران اجازه رشد بیشتر پارک علم و فناوری را نمی‌دهد تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های بخش های مختلف است و طبق پیش‌بینی تا پایان برنامه ششم شمار شرکت‌های دانش‌بنیان باید به هزار شرکت برسد.

وی از تشکیل کارگروهی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: اگر استان با برنامه درزمینهٔ توسعه پارک‌های فناوری وارد عمل شود می‌توانیم به نتایج دست‌یابیم و در حال بیش از ۳۵ خدمات در شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار