پیرو پیش‌بینی هواشناسی مازندران در دی ماه امسال شاهد گرمای بی‌سابقه زمستانی در مازندران بودیم که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 24 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، پیرو پیش‌بینی هواشناسی مازندران در دی ماه امسال شاهد گرمای بی‌سابقه زمستانی در مازندران بودیم که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود البته این وضعیت در حالی بود که امسال با توجه به بحث ال‌نینو زمستان سردی را باید شاهد بودیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: نخستین ماه زمستان 94 (دی ماه)، شاهد افزایش حدود 2.6 درجه‌‏ای دمای هوا نسبت به دوره بلندمدت و افزایش 0.7 درجه‌‏ای دمای هوا نسبت به دی ماه 93 در استان بودیم.

نوربخش داداشی با بیان اینکه متوسط دمای هوای در دی ماه سال جاری 8.3 درجه بوده است، اضافه کرد: 29 دی ماه امسال بالاترین مطلق دمای هوای ایستگاه هواشناسی مازندران افزایش قابل ملاحظه یافته و دمای هوا در ساری با 15 درجه افزایش نسبت به روز قبل به 32.4 درجه رسید که در آمار 16 ساله دی ماه این شهر سابقه نداشت.

وی تصریح کرد: همچنین بالاترین دمای هوا در قراخیل قائم‌شهر به 30 درجه، گلوگاه 29،دشت‌‏ناز 28، آمل 26، بابلسر و پل‌‏سفید 24، رامسر 23، کجور، نوشهر و بندر امیرآباد 20، کیاسر 19، آلاشت 17، سیاه‏‌بیشه 14 و بلده به 13 درجه بالای صفر رسیده بود. 

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: براساس دوره آماری موجود در دی ماه، بالاترین مطلق دمای هوای ثبت شده در قراخیل قائمشهر در دوره آمای 35 سال و در ایستگاه فرودگاه دشت‏‌ناز، گلوگاه، آمل، گلوگاه و کجور طی 10 تا 15 سال گذشته بی‌‏سابقه بوده و این دمای هوا را در دی ماه تجربه نکرده بودند و رکورد جدیدی محسوب می‏‌شود.

داداشی در پایان گفت: همچنن بالاترین مطلق دمای هوا 29 دی ماه 94 به جزء در ایستگاه هواشناسی نوشهر، بندر امیرآباد، بلده و آلاشت، در بقیه ایستگاه‏‌های هواشناسی نسبت به دی ماه سال 93 بیشتر بوده است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار