مدیرکل پزشکی قانونی مازندران
مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در 9 ماهه سالجاری تعداد 39 نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را ازدست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشتهکاهش 43 درصدی داشت.
کد خبر: ۱۶۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 25 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،علی عباسی اظهار کرد: از 39 نفر فوتی‌های ناشی از قرص برنج در نه ماهه سالجاری ،25نفر متاهل و مابقی مجرد هستند.

وی با اشاره به آمار این اداره کل که از مجموع 39 نفری که ‌ جان خود را از دست دادند، 24 نفر مرد و ما‌بقی زن هستند، تصریح کرد: بیشترین آمار خودکشی با قرص برنج در سنین 51 الی 60 با 11 مورد هستند.

این مسئول اظهار کرد: بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های بابل با 9، ساری با 8 مورد ثبت شده است‌.

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه در همه ماه‌های سال مرگ و میر ناشی از مصرف قرص برنج در استان وجود داشت، افزود: فروردین، اردیبهشت و شهریور هر کدام با 7 مورد بیشترین و مهر و آذر هر کدام با یک مورد فوتی کمترین ماه‌هایی بود که در آن خودکشی با قرص برنج اتفاق افتاد.

وی قدردانی از اطلاع رسانی اصحاب رسانهدر آگاهی، پیشگیری و کاهش این آمار خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند، مورد تاکید است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار