معاون قوه قضاییه در ساری
معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر تخصیص اعتبارات مالی برای اجرای طرح کاداستر در کشور، گفت: از آغاز اجرای طرح ۱۲ میلیون سند مالکیت در کشور به روش کاداستر صادر شد.
کد خبر: ۱۷۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 27 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، احمد تویسرکانی در همایش نقش توسعه ثبت و سند رسمی در نظم حقوقی و کاهش دعاوی در مجتمع فرهنگی و رفاهی قوه قضائیه در ساری اظهار داشت: نهاد ثبتی در کشور از 21 اردیبهشت 1290 تاسیس شده و امروز با حجم انبودهی از خدمات متنوع به مردم در کشور گسترش یافته است.

وی افزود: در سال 88 بالغ بر 27 میلیون خدمات ثبت اسناد به مردم ارائه که این خدمات در ده ماهه نخست امسال به 60 میلیون خدمت رسیده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه در گذشته مکاتبات به واسطه حجم انبوه اوراق دارای آسیب‌ها و مشکلات فراوانی شده است، تصریح کرد: سازمان ثبت برای برون رفت از این مشکلات، اقدام به ثبت الکترونیکی اسناد کرده که موجب تحولات اساسی در سازمان ثبت شده است.

تویسرکانی با بیان اینکه بسیاری از مکاتبات کاغذی در دفاتر اسناد رسمی با الکترونیکی شدن حذف شده است، افزود: برای جلوگیری از جهل هویت ثبت الکترونیکی، پرونده‌های ثبتی الکترونیکی که سبب توسعه کسب و کار در این حوزه شده است.

وی با اعلام اینکه بسیاری از سوءاستفاده‌های اداری، فرار مالیاتی با الکترونیکی کردن پرونده‌های ثبتی حذف می‌شود، گفت: زیرساخت‌های لازم برای الکترونیکی کردن پرونده‌های ثبتی در حوزه اراضی شهری، روستایی و منابع طبیعی صورت گرفته است.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه 12 میلیون فقره سند مالکیت بر اساس طرح کاداستر برای مردم ایران صادر شده است، افزود: قصد داریم براساس این طرح 60 میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور، سه میلیون هکتار از اراضی روستایی و 123 میلیون هکتار از اراضی شهری را ساماندهی کنیم.

وی با تاکید بر اجرای صحیح طرح کاداستر در کوتاه‌ترین زمان ممکن، گفت: در صورت تامین منابع اعتباری، این طرح ظرف 5 سال آینده در کشور اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در ده ماهه امسال از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک بالغ بر 32 هزار و 295 میلیارد ریال از مطالبات مردمی بانک‌ها وصول و به حساب آنان واریز شده است، افزود: امسال تاکنون توانستیم نسبت به آرشیو الکترونیکی 170 میلیون پرونده اقدام کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار