کد خبر: ۱۷۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 03 February 2016

«روزنامه تابناک» در گزارشی به موضوع فساد در ستاد سوخت پرداخته است. این روزنامه در این گزارش با تیتر «تخلفات میلیاردی در ستاد سوخت» به گزارش هیأت تحقیق و تفحص می پردازد و می نویسد: «تحقیق و تفحص مجلس از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به پایان رسید و امروز رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد این ستاد به تشریح تخلفات آن در زمان مدیریت رویانیان و پورمحمدی پرداخت. مهدی دواتگری در حاشیه نشست علنی امروز پارلمان در نشستی خبری اعلام کرد: گزارش کامل تحقیق و تفحص در اختیار کمیسیون مربوطه قرار خواهد گرفت تا پس از پایان تعطیلات مجلس در صحن علنی قرائت شود.

دواتگری تخلفات رخ داده را به دو بخش تخلفات مربوط به تبصره ۱۳ نوسازی ناوگان حمل و نقل و تخلفات مربوط به ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت تقسیم کرد و گفت در بخش اول بنا بود نسبت به تأمین ۶۵۰۰ اتوبوس اقدام شود که چکی به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار یک شرکت سوری به نام پرسان سپاهان احیا قرار داده شده است. به گفته او علیرغم اینکه طبق قانون باید با شرکت‌هایی که تولیدکننده خودرو هستند اقدام به خرید اتوبوس ها کند، یکی دو شرکت سوری شکل گرفته که هیچ‌گونه فعالیتی در امر خودروسازی نداشته حتی بعضاً بعد از پرداخت قرارداد ۱۰۵ میلیارد ریالی شکل گرفتند.

دواتگری در خصوص تخلفات رخ داده در ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، با بیان اینکه این ستاد وظیفه داشته که خودروهای فرسوده را اسقاط و خودروهای جدید را جایگزین کند، گفت: بر همین اساس مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال در اختیار ستاد قرار گرفت. این ستاد ۱۲۵ مرکز اسقاط خودرو را فعال کرده که این مراکز وظیفه داشتند خودروهای اسقاطی را تحویل بگیرند. در قبال هر دستگاه خودروی اسقاطی که این مراکز تحویل گرفتند بین ۵۵ تا ۷۰ هزار تومان به حساب ستاد سوخت واریز شده و در عین حال خود این مراکز اسقاط نسبت به فروش خودروهای اسقاطی به کارخانجات ذوب آهن اقدام کردند. به گفته دواتگری این در حالی است که در قانون پیش‌بینی شده بود که این وجوه باید به حساب خزانه واریز شود. اما آنها رأسا خوردوهای اسقاطی را تحویل گرفتند؛ آنها بابت این، بین ۷۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از دولت یارانه گرفتند و از طرفی ۵۵ تا ۷۰ هزار تومان به حساب ستاد حمل و نقل سوخت واریز شده و بابت این خودروی فرسوده هیچ وجهی به حساب خزانه واریز نشده است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار