نخستین درمانگاه شبانه‌روزی ساحل سلامت مازندران مصادف با سی و هشتمین فجر انقلاب در شهرستان بابلسر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۸۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 13 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، ارائه خدمات بهداشتی درمانی متناسب با نیازهای روز شهروندان و ایجاد شرایطی مناسب جهت ارتقای سلامت فردی و اجتماعی و برخورداری از پزشکان مجرب و اماکن بهداشتی و درمانی مجهز در سطح شهر و روستاها همواره به عنوان یکی از مهمترین نیازها و خواسته‌های مشروع شهروندان جوامع به شمار می‌آید.

شهرستان بابلسر نیز به واسطه برخورداری از مواهب طبیعی و وجود چند بقعه متبرکه، دانشگاه، جاذبه‌های گردشگری، دریای خزر، 27 کیلومتر ساحل بکر و قابل استفاده و بیش از 25 هزار تخت اقامتی؛ سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور بوده که این شهرستان زیبا و توریستی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

توسعه زیرساخت‌ها و احداث مراکز تفریحی و درمانی و تجهیز آن به امکانات روز جهان به عنوان یکی از اولویت‌های کاری مسئولان این شهرستان و استان مازندران محسوب می‌شود و افتتاح چندین خانه بهداشت و مرکز بهداشتی و درمانی در روستاها و کلینیک تخصصی شهروند بابلسر در سال‌های اخیر و آغاز به کار فاز دوم بیمارستان شفا، افتتاح مرکز اکوکاردیوگرافی درمانگاه باب‌الحوائج سپاه بابلسر و نخستین درمانگاه شبانه‌روزی ساحل سلامت در سال 1394 نیز دلیل محکمی برای اثبات این موضوع است.

برخورداری ایران از 12 آیتم بین‌المللی جذب سرمایه‌گذار

مقداد نجف‌نژاد, نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم افتتاح نخستین درمانگاه شبانه‌روزی ساحل سلامت  مازندران در مجموعه گردشگری متل عسل بابلسر با بیان اینکه جوامع همواره به دنبال توسعه هستند و توسعه تنها به دست انسان‌ها رقم می‌خورد، اظهار داشت: انسان‌ها به عنوان محور توسعه در جوامع محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخورداری از انسان‌های با نشاط و سالم زمینه‌ساز رشد و توسعه جوامع به شمار می‌آید، افزود: شرایط بسیار مناسبی جهت حضور و جذب گردشگر در شهرستان بابلسر وجود دارد که برای تحقق این مهم ابتدا باید زیرساخت‌های این شهرستان در بسیاری از حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس کارشناسی‌های به عمل آمده ایران از 12 آیتم بین‌المللی جهت حضور و جذب سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برخوردار است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر اقلیمی و جاذبه‌های طبیعی در رتبه هشتم و از نظر تمدن و برخورداری از آثار تاریخی در رتبه دهم جهان قرار دارد.

نجف‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از فاکتورهای مهم در ایران جابه‌جایی از سردترین نقطه کشور به گرم‌ترین و بالعکس در کمتر از یک ساعت و نیم است، افزود: این شاخص در جهان حدود سه ساعت و 20 دقیقه است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بیش از 25 هزار تخت جهت اقامت گردشگر در شهرستان بابلسر وجود دارد و با تلاش در راستای توسعه زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز باید زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار و گردشگران داخلی و حارجی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان تسهیل شود.

نجف‌نژاد با بیان اینکه با اشاره به سفیر اخیر رئیس جمهور به مازندران، گفت: یکی از رهاوردهای مهم این سفر، تصویب 10 هزار میلیارد ریال اعتبار جهت چهار بانده شدن محور فیروزکوه تا پایان سال 94 و محور هراز در سال 95 بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم علاوه بر برخورداری از یک جاده ایمن، زمینه مناسبی برای ورود و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار به این استان نیز فراهم می‌شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار، اظهار داشت: احداث درمانگاه شبانه‌روزی ساحل سلامت استان مازندران در کنار سواحل نیلگون دریای خزر به عنوان یکی از نیازهای ضروری مردم منطقه، مسافران و گردشگران و تکمیل کننده خدمات ارزنده علی حسین‌زاده مدیرعامل این مرکز در شهرستان بابلسر است.

صنعت گردشگری، صنعتی فرابخشی است

دلاور بزرگ‌نیا, مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه برای رونق گردشگری ده‌ها دستگاه اشتراک دارند که خدمات آنها به عنوان نقشه راه گردشگری استان محسوب می‌شود، افزود: این خدمات الگویی است تا گردشگران به غیر از اسکان به مسائل دیگری نظیر سرمایه‌گذاری اقتصادی نیز توجه نمایند.

وی با ابراز " از سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری دریایی و سواحل مازندران حمایت می‌شود " افزود: حضور سرمایه‌گذار جهت سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری دریایی و ساحل علاوه بر بازدهی بالا موجب رشد و توسعه استان مازندران می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بابلسر از ظرفیت‌های مناسبی جهت جذب گردشگر برخوردار بوده و به عنوان یکی از گردشگر پذیرترین شهرستان استان به شمار می‌آید، تأکید کرد: صنعت گردشگری، صنعتی فرابخشی است.

بزرگ‌نیا با تأکید بر ارتقای زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مطلوب‌تر به گردشگران جهت تشویق آنان برای سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری دریایی و ساحلی مازندران، گفت: یکی از مواردی که موجب جذب سرمایه‌گذار و گردشگران داخلی و خارجی به استان می‌شود، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و ایجاد اورژانس ساحلی در حاشیه سواحل دریای خزر است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از آمادگی کامل جهت همکاری و هماهنگی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان برخوردار است.

احداث نخستین درمانگاه شبانه‌روزی ساحل سلامت استان

قاسم گرجیان, مدیر درمانگاه شبانه‌روزی ساحل سلامت با اشاره اینکه این درمانگاه در زمین مجموعه گردشگری متل عسل با مساحتی به متراژ 5 هزار متر مربع و در ساختمانی به مساحت 730 متر مربع احداث و راه‌اندازی شده است، افزود: این اولین درمانگاه ساحلی استان و دارای بخش‌هایی شامل آزمایشگاه، دندان‌پزشکی، اورژانس، رادیولوژی و سونوگرافی است.

وی با بیان اینکه از زمان دریافت مجهز تا افتتاح این مرکز حدوداً 11 ماه زمان سپری شده است، افزود: برای احداث اولین درمانگاه شبانه‌روزی ساحلی استان تعاونی به نام پزشکان در بابلسر تشکیل شده که پزشکانی چون دکتر ریاضی، محمدی، اسدی، احسانیان و گرجیان به عنوان اعضای آن محسوب می‌شوند و علی حسین‌زاده نیز به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این تعاونی است.

مدیر درمانگاه شبانه‌روزی ساحل سلامت، گفت: بدون احتساب ارزش تقریبی زمین این مرکز درمانی، تاکنون حدود 30 میلیارد ریال توسط علی حسین‌زاده مدیرعامل تعاونی پزشکان جهت تکمیل تجهیزات و امکانات این درمانگاه هزینه  شده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار