رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل، از نجات سه کوهنورد حادثه دیده که براثرکولاک وسرمای شدید برف در مسیرقله دماوند مسیرهای بازگشت را گم کرده بودند، توسط امدادگران این جمعیت خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 20 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، جمشید نیکزاد گفت: این سه کوهنورد اهل سنندج استان کردستان که قصدصعود زمستانه به قله دماوند را داشتند، با تماس به مرکزاطلاع رسانی جمعیت هلال احمر درخواست کمک کردند وبا حضور به موقع امدادگران پایگاه پلور و کهرود این جمعیت بعد ازحدود 7ساعت جستجوی آنان، به سلامت به پناهگاه فدراسیون کوهنوردی درشهر رینه منتقل شدند.


وی افزود: از این سه کوهنورد، یک نفر از آنان در پناهگاه سوم قله دماوند از صعود به قله منصرف و دو نفر دیگر اقدام به صعود می کنند.


رئیس جمعیت هلال احمر آمل با بیان اینکه این دو کوهنورد درنزدیکی قله گرفتار تندباد شدید با سرعت بیش از90کیلومتربرساعت می شوند ودریک لحظه ازیکدیگر جدا می شوند، اضافه کرد: با این وجود هر دو کوهنورد از دو یال شمالی وجنوبی به سمت پایین قله حرکت می کنند که درمسیرهایی دامنه قله با مشاهده امدادگران جمعیت هلال احمر هدایت می شوند.


نیکزاد همچنین به امدادرسانی به 10نفر از سرنشینان دو خودروی سواری در مسیر روستایی ییلاقی و کوهستانی لاسم اشاره کرد وگفت: این افراد از شهرستان بابل قصد برگشت به جاده هراز را داشتند که براثر شدت برف وسرما گرفتار شدند ودرخواست کمک کردند.


وی اضافه کرد: خوشبختانه با حضور به موقع امدادگران جمعیت هلال احمر آمل و عوامل راهداری جاده هراز مسیر پوشیده از برف این روستا به سمت جاده هراز بازگشایی واین افراد از سرمازدگی نجات یافتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار