مدیر کل بهزیستی مازندران ،نبود مراکز ساماندهی متکدیان در شهرهای آمل و تنکابن را از مهمترین دلایل هجوم متکدیان به غرب استان عنوان کرد و گفت: تا زمانی که جمع آوری متکدیان همراه با ساماندهی در این مراکز عملیاتی نشود، صرف برخورد و جمع آوری اثر گذار نیست.
کد خبر: ۱۹۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 02 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، دکتر سعید آرام  در جلسه ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی مازندران افزود: مرکز ساماندهی شهر ساری با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی توانست به درستی متکدیان را جمع آوری و ساماندهی این افراد را انجام بدهد.


وی با بیان اینکه به طور یقین متکدیان به غرب مازندران هجوم می برند، اظهار داشت: تا زمانی که دو مرکز ساماندهی در شهرهای آمل و تنکابن راه اندازی نشود، صرف جمع آوری آنان فایده ای ندارد.


مدیر کل بهزیستی مازندران وجود متکدیان در غرب استان را عاملی منفی و آسیب پذیر برای گردشگری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه متکدیان در گروه های مختلف جنسی و سنی ، وضعیت متفاوت جسمانی ، بیماری های خطرناک و اعتیاد قرار دارند، باید مراکز ساماندهی در این دو شهر هر چه زودتر راه اندازی شود.


آرام خاطر نشان کرد: ساختمان های ساماندهی متکدیان در شهرهای آمل و تنکابن وجود دارد اما برای عملیاتی کردن این طرح سالانه به 350 تا 400میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.


وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای هر شهرداری حدود 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که اگر پرداخت شود، طرح جمع آوری و ساماندهی گداهای غرب استان عملیاتی می شود.


علیرضا یونسی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران بر لزوم استانی بدون متکدی تاکید کرد و گفت: در دو سال اخیر با حمایت و برنامه ریزی صحیح دولت ، تعداد متکدیان استان کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه مراکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان در شهرهای آمل و تنکابن را راه اندازی می کنیم، اظهار داشت: شهرداران موظف به همکاری با این مراکز هستند.


یونسی ضمن قدر دانی از مرکز ساماندهی متکدیان در شهر ساری خاطر نشان کرد: گداهایی که بیش از یک بار دستگیر می شوند باید با آنان برخورد جدی تری صورت بگیرد.


وی در عین حال برخورد انسان دوستانه به متکدیان را مورد تاکید قرار داد، گفت: گداهایی که بی بضاعت و یا دچار بیماری اعتیاد و دیگر بیماری هستند، باید تحت نظارت و حمایت دستگاههای دولتی قرار بگیرند.


نماینده نیروی انتظامی مازندران نیز در این جلسه از دستگیری یک هزارو 56نفر از گداها در سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل نبود مرکز ساماندهی بیشتر آنان مجدد اقدام به تکدیگری می کنند

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار