کد خبر: ۱۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 07 April 2015
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از آغاز پهنه‌بندی اراضی روستایی استان توسط این نهاد خبر داد.

سید مجید هاشمی در گفت و‌گو با تسنیم ، از برنامه‌ریزی و پهنه‌بندی اراضی مازندران و زمینه‌سازی در صدور مجوز ساخت و ساز اراضی ناکارآمد استان خبر داد.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در در اراضی مستعد مازندران، افزود: در بسیاری از روستاها مردم تمایل دارند با اقامت در روستا، زمینه برای استفاده از هوای پاک و تفریح را برای خود و خانواده فراهم کنند و وجود آب و هوای مرطوب و گرم در تابستان، منجر به افزایش تقاضا در ساخت و ساز در اراضی کوهپایه ای مازندران می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به هزینه بالای ساخت مسکن در اراضی کوهستانی استان، افزود: آسیب شناسی و در نظر گرفتن راهکارهای مناسب برای ساخت و ساز در اراضی ناکارآمد، از اقدامات اساسی است که در بنیاد مسکن در حال انجام است.

هاشمی تاکید کرد: برنامه‌ریزان و مشاوران باید به دقت بتوانند زمینه‌های ساخت و ساز در اراضی مازندران را بررسی و با مشاوره به مردم پهنه‌بندی مناسب ساخت و ساز را تعیین کنند.

وی با اشاره به مساعد نبودن بسیاری از مناطق مازندران در توسعه کشاورزی، این فضاها را مناسب برای ساخت و ساز عنوان کرد و افزود: با تعریف الزاماتی خاص می‌توان به مردم اطلاع رسانی صحیحی انجام داد و با این تعاریف از تخریب اراضی مستعد نیز جلوگیری کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، بوم‌گردی روستایی را راهکاری در تقویت و استقبال از استفاده روستاها عنوان و تصریح کرد: این مسئله می‌تواند به اقتصاد خانوار روستایی کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار