کد خبر: ۱۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 07 April 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 9 دستگاه درمانی به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری اهدا شد.

به گزارش  خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام ستار علیزاده در حاشیه اجرای طرح مهر تندرستی در جمع خبرنگاران، یکی از رسالت های مهم و خطیر سازمان اوقاف را اجرای امینانه نیات واقفان دانست و گفت: طرح مهر تندرستی در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در استان مازندران برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه این طرح از عواید موقوفاتی که با نیت دارو و درمان ثبت شده است، اجرا می شود، افزود: 9 دستگاه درمانی که بیمارستان امام خمینی (ره) ساری به آن نیازمند بود از سوی موقوفه محمد باقر تاجر ساروی خریداری و اهداء شد.

علیزاده، وقف در زمینه دارو و درمان را نیازمند روز جامعه برشمرد و گفت: واقفان برای ثبت وقف های خود به بحث دارو و درمان بیماران توجه ویژه ای کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مریض فقط باید برای مریضی خود ناراحتی بکشد و غیر از درد مریضی ناراحتی دیگری نداشته باشد، ادامه داد: همه مردم در زمینه ثبت وقف های جدید بر نیازهای روز جامعه با سازمان اوقاف تعامل و همکاری داشته باشند.

این مسئول از وجود 166 رقبه با نیت دارو و درمان در استان مازندران خبر داد و بیان داشت: نیت موقوفه محمد باقر تاجر ساروی در راستای خرید تجهیزات برای بیمارستان امام خمینی ساری است.

علیزاده از خرید سه دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان امام خمینی ساری خبر داد و افزود: این دستگاه برای انجام تنفس مکانیکی و مصنوعی به بیمارانی که مشکل تنفسی دارند استفاده می شود.

وی به خرید سه دستگاه APC در راستای اجرای نیت واقف برای بیمارستان امام خمینی ساری اشاره کرد و گفت: این دستگاه در راستای جلوگیری از لخته شدن خون برای بیمارانی که به مدت طولانی در بخش مراقبت های ویژه هستند، استفاده می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه از محل موقوفه محمد باقر تاجر ساروی سه دستگاه کات ریکاوری برای بیمارستان امام خمینی ساری خریداری شد، ادامه داد: این دستگاه در راستای نگهداری از بیماران تازه متولدشده و نارس استفاده می شود.

وی با بیان اینکه برای خرید این 9 دستگاه 700 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: تمامی مبلغ هزینه شده از محل کسب عواید موقوفه محمد باقر تاجر ساروی اجرای نیت شد.

این مسئول یکی از برکات وقف را حفظ عین موقوفه و اجرای مستمر عواید آن دانست و بیان کرد: سال گذشته در حوزه دارو و درمان حدود 2 میلیارد ریال در استان مازندران اجرای نیت شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار