مجری طرح ملی خانه های مسافر در مازندران
مجری طرح ملی خانه مسافر در مازندران گفت: خانه‌های مسافر استان ظرفیت پذیرش و اقامت ۶۰ هزار مسافر – شب را در نوروز دارند.
کد خبر: ۲۰۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 19 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، هوشنگ مرادی با اشاره به اینکه در اجرای طرح ملی خانه مسافر، با دو طیف افراد تابلو به دست و صاحبان واحدهای استیجاری سروکار داریم، گفت: در زمان اجرای طرح ملی خانه مسافر به شناسایی افراد تابلو به دست سنتی و یکسری خانه‌هایی که به‌صورت سنتی در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد، پرداخته و در مراکز اطلاع‌رسانی و رزرواسیون ثبت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار واحد سنتی با مشخصات کامل آن‌ها شناسایی‌شده است، اظهار داشت: خانه‌های مسافر استان ظرفیت پذیرش حدود ۶۰ هزار مسافر را دارد و در ایام پیک سفر این ظرفیت‌ها افزایش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه هزینه اقامت هر نفر در خانه مسافر ۳۵ هزار تومان در شب است، تصریح کرد: با توجه به امکانات و تجهیزات در این خانه‌های استیجاری و به‌صرفه بودن آن استقبال از این خانه‌ها بسیار است.

مجری طرح ملی خانه مسافر در مازندران با اشاره به اینکه با حمایت مالی می‌توانیم زمینه استانداردسازی خانه مسافر را فراهم کنیم، اذعان داشت: بیشترین تعداد خانه مسافر در غرب استان در شهرهای رامسر، چالوس، سلمان شهر، کلاردشت، نوشهر و شرق استان ساری و بابلسر است.

مرادی از ساماندهی ۷۰۰ تابلو به دست در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: بیش از ۱۳۰ مرکز اطلاع‌رسانی و رزرواسیون در سطح استان تعبیه‌شده است و در شهرهای استان استقبال از واحدهای سنتی بسیار بالاست و برای سفرهای چند خانواده به‌صرفه‌تر است.

مرادی از برنامه‌های سال جدید در خصوص اجرای طرح خانه مسافر در استان، اذعان داشت: در سه‌ماهه نخست سال جدید ۳۵۰ واحد دارای پروانه و مجوز می‌شوند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با توجه به اینکه خانه مسافر جزو واحدهایی است که هیئت وزیران مصوب برای ارائه مجوز آن داده است، تصریح کرد: از اواخر سال جاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌تواند برای خانه‌های مسافر مجوز صادر کنند ولی مجوز دار کردن خانه مسافرها از سالهای قبل وجود داشته اما سلیقه‌ای صورت می‌گرفت.

مجری طرح ملی خانه مسافر در استان سیاست هیات وزیران در سال جدید را پروانه دار کردن خانه مسافر عنوان و بیان کرد: به نسبت دو سال گذشته با کاهش بیش از ۵۰ درصدی در واحدهای اقامتی به‌ویژه هتل کاشانه‌ها و سوئیت‌ها در استان مواجه هستیم.

وی با اشاره به بحث گردشگری روستایی، گفت: در دو سال اخیر استقبال خوبی از گردشگری روستایی شده و برای اجرای این صنعت به دهیاران آموزش‌های لازم ارائه و برای استفاده مسافران امکانات بهداشتی و رفاه اولیه در روستاها در نظر گرفته شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار