حکایت تلخ متضرر شدن تولیدکنندگان مرغ مازندران موضوع تازه‌ای نیست و مرغ‌داران استان در سال گذشته اتفاقات تلخی را تجربه کردند که سبب ضرر و زیان آنان شد.
کد خبر: ۲۰۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 28 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، حکایت تلخ متضرر شدن تولیدکنندگان مرغ مازندران موضوع تازه‌ای نیست و این قصه سر دراز دارد، مرغ‌داران مازندران در سالی که گذشت اتفاقات تلخی را تجربه کردند که سبب ضرر و زیان آنان شد.

این تولیدکنندگان به ایام پایانی سال امید بسته بودند که در این ایام سودی که شامل حال همه صنوف می‌شود برخوردار شوند که از این موضوع هم بی‌بهره بودند.

در روزهای نخست تعطیلات نوروزی با افزایش قیمت مرغ مواجه بودیم که این سود نیز شامل حال آنان نشد.

با وجود تمام مشکلات و ضررهای که متحمل شدند باز هم تولیدکنندگان چشم امید دارند که مشکلات آنان حل می‌شود و امیدوار هستند قیمت محصول آنان افزایش یابد و اگر به فضای قبلی برگردد باید شاهد نابودی و از بین رفتن مرغ‌داری‌های استان باشیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغ‌داران مازندران درباره قیمت مرغ اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ درب مرغ‌داری 3 هزار و 800 تا 4 هزار تومان است که تولیدکنندگان در حال متضرر شدن هستند.

عطاءالله حسن‌زاده بیان کرد: باید حداقل قیمت مرغ درب مرغ‌داری به 4 هزار و 200 تومان برسد تا مرغ‌دار متضرر نشود و پایین‌تر از این قیمت به ضرر تولیدکنندگان این بخش است.

وی با اعلام اینکه در یک سال گذشته تولیدکنندگان مرغ مازندران یا متضرر شدند و یا محصولات را نقطه سر به سر به فروش رساندند، ادامه داد: تغییراتی که در قیمت مرغ در روزهای نخست سال 95 شاهد بودیم سود آن به جیب سودجویان و دلالان رفته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغ‌داران مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر مرغ‌دار دارد محصول خود را زیر هزینه تمام شده به فروش می‌رساند، گفت: در صورتی‌ که مسئولان قبل از اینکه بحران پیش بیاید باید وارد عمل شوند در غیر این صورت شاهد نابودی این صنعت خواهیم بود.

حسن‌زاده تصریح کرد: توصیه ما به مرغ‌داران مازندران این است که تولید خود را با تقاضای بازار هماهنگ کرده در غیر این صورت با مشکلاتی از این قبیل مواجه می‌شوند.

وی اظهار داشت: به طور حتم قیمت مرغ در بازار از هزینه تمام شده ما پایین‌تر است و متضرر می‌شویم و باید برای حل این مشکل چاره‌اندیشی جدی صورت گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ‌داران مازندران در پایان گفت: مرغ‌داران در بحث خرید صادراتی محصولات خود را تحویل دهند تا حجم تولید را پایین‌تر آورده و کم‌تر دچار خسارت شوند.

 مدیر اتحادیه مرغ‌فروشان شهرستان ساری نیز اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ 5 هزار و 400 تومان و برای فروش با دریافت سود 10 درصد به فروش می‌رسد.

کامران هاشمی بیان کرد: با توجه به تعطیلات، مرغ‌ها در سالن‌های مرغ‌داری مانده و تخلیه و بارگیری نشده و با بازگشایی کشتارگاه‌ها مرغ‌داران محصولات را روانه بازار کردند که به‌دلیل افزایش عرضه نسبت به تقاضا با کاهش قیمت مرغ مواجه شدیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مرغ منجمد به میزان کافی در بازار موجود است، گفت: مرغ گرم نیز به میزان کافی در بازار وجود دارد و مشکلی در این راستا نداریم.

چشم امید همه تولیدکنندگان به این است که محصول آنها با قیمتی به فرش برسد که حداقل هزینه‌های آنان را دربرگیرد در صورتی‌ که در حال حاضر عرضه آن با این قیمت نه تنها سودی نصیبشان نمی‌شود بلکه متضرر می‌شوند.

با توجه به شعار امسال و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از بخش تولید لازم است در این باره تصمیمی جدی اندیشیده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار