شهر ساحلی محمودآباد، مشکلاتی دارد که شاید به‎ظاهر کوچک‌اند اما به معضل تبدیل شده‎اند، از کمبود خودروهای حمل زباله گرفته تا ترافیک کلافه‎کننده‎ای که بخشی از آن معطل آسفالت در یک کیلومتر از مسیر کنارگذر غربی است.
کد خبر: ۲۰۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 30 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، حدود 20 سال از شهرستان شدن محمودآباد می‌گذرد و تاکنون 10 فرماندار و به همین تعداد نیز شهردار را به‎خود دیده و هر کدام از آنها به‌دنبال حل معضل ترافیک محمودآباد در ایام نوروز و تابستان بودند.

حدود 10 سال پیش، پروژه کنارگذر غربی در کمتر از یک‌ماه احداث شد، اما آسفالت آن با تغییر چند شهردار و فرماندار کماکان ناتمام مانده و حدود یک کیلومتر انتهای مسیر آن خاکی است که بنا به گفته مسئولان شهرداری، کمبود بودجه و مشکلات فنی سبب کندی روند عملیات عمرانی شده است.

بی‎تردید مسئولان مازندران از مشکلات و ترافیک کلافه‌کننده محمودآباد خبر دارند و بهتر می‎دانند که بودجه و امکانات این شهرستان، در حد و اندازه‎ای نیست که بتواند از مسافران بسیاری پذیرایی کند و به آنها خدمات بدهد.

نمونه کوچک آن نیز نداشتن تعداد مناسب ماشین‌های جمع‌آوری زباله در سطح شهرستان است که سبب نارضایتی مردم و مسافران شده، زیرا تنها دو دستگاه خودروی جمع‌آوری زباله در محمودآباد وجود دارد که باید روزانه 570 سطل مکانیزه را تخلیه کنند.

در این شرایط، با توجه به ترافیک و جمعیت بیش از حد ظرفیت شهرستان در ایام نوروز، نیروهای خدماتی شهرداری محمودآباد باید ساعات زیادی را به جمع‎آوری زباله اختصاص دهند، در حالی‎که اگر تعداد خودروهای حمل زباله بیش از این تعداد باشد، وضعیت بهتری در این زمینه ایجاد می‎شود.

علاوه بر این‎ها، شهرستان محمودآباد با کمبود خودروی آتش‌نشانی نیز روبه‎رو است و این موارد به‎ظاهر کوچک، به مشکلات زیرساختی محمودآباد تبدیل شده‌اند.

با توجه به اینکه محمودآباد از شهرهای ساحلی و گردشگرپذیر مازندران محسوب می‎شود، لذا می‎طلبد تا در رفع مشکلاتی که بیشتر به‌چشم می‎آیند، تلاش جدی‎تری نیز صورت بگیرد، به‌عنوان مثال باید به کنارگذر پنج کیلومتری این شهر اشاره کنیم که تنها یک کیلومتر آن باقی‌مانده است، اما گویا برای تکمیل همین اندازه مسیر، باید یک عمر بگذرد.

امیدواریم با دلسوزی و حس مسئولیت‌پذیری مسئولان به‎ویژه در سطح مدیران ارشد مازندران و با در نظر گرفتن اولویت‎ها، مشکلات شهر ساحلی محمودآباد حل شود و مردم این دیار دریایی نسبت به آینده شهر و موطن خود، نگران نبوده و از کار و زندگی در این شهر ساحلی لذت ببرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار