فرمانده انتظامی استان یزد از افزایش 51 درصدی کشفیات موادمخدر در سال 94 نسبت به سال 93 خبر داد.
کد خبر: ۲۱۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳ 13 April 2016

به گزارش تابناک یزد،سردار ایرج کاکاوند، در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد اظهار داشت: در سال 94 در مجموع 33 تن و 661 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان یزد کشف شد که این میزان در سال 93، حدود 22 تن و 279 کیلوگرم بوده است.

وی با اشاره به کشف ماده مخدر هروئین در سال 93 بیان کرد: در مجموع 252 کیلوگرم ماده مخدر هروئین در سال 93 کشف شد که این میزان در سال 94 به دو تن و 345 کیلوگرم رسیده است.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: این میزان کشف ماده مخدر هروئین یک ششم هروئین کشف شده در کشور بوده است که نشان می‌دهد در حوزه کشف هروئین نیز افزایش قابل توجهی داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: در مجموع میزان کشفیات موادمخدر در سال 94 نسبت به سال 91 از افزایش سه برابری برخوردار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در حوزه دستگیری قاچاقچیان 22 درصد افزایش و در حوزه دستگیری عوامل توزیع موادمخدر در استان 17 درصد افزایش داشته‌ایم.

کاکاوند با بیان اینکه میزان باندهای متلاشی شده موادمخدر از افزایش 15.5 درصدی برخوردار بوده است، تصریح کرد: همچنین در زمینه خودروهای توقیفی در راستای کشف موادمخدر 25 درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان یزد استان یزد همچنین از افزایش 40 درصدی کشف انواع سلاح سبک و سنگین مرتبط با کشف موادمخدر در استان یزد در سال 94 خبر داد.

وی ادامه داد: این آمار کشفیات بر اساس اقدامات انتظامی و اطلاعاتی کمیته‌های مختلف از جمله ایستگاه‌های ایست و بازرسی و یگان‌های عملیاتی بوده که 63 درصد با اقدام انتظامی و 37 درصد با اقدام کار اطلاعاتی انجام شده است.

کاکاوند عنوان کرد: در 94 طرح مختلف نقاط آلوده سطح استان از معتادان موادمخدر پاکسازی شده است.

وی با بیان اینکه معتادان تابلو، چهره برخی معتادان شهر را زشت کرده و موجب نگرانی مردم شده‌اند، خاطرنشان کرد: بسیاری از این معتادان پس از شناسایی به مراکز درمانی و کمپ‌های مستقر در شهر معرفی می‌شوند اما با توجه به آمار معتادان، نیازمند گسترش این کمپ‌ها و تقویت این مراکز هستیم.

کاکاوند با بیان اینکه در سال 94، اقدامات بسیار خوبی را در حوزه مقابله و مبارزه با عرضه و کشف موادمخدر شاهد بودیم، خواستار توجه بیشتر و تقویت کمیته‌های مختلف شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به لحاظ تجهیزاتی و مالی شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد نیز در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های اعضای شورای مبارزه با موادمخدر استان یزد بر لزوم هماهنگی بیشتر در انجام برنامه‌ها تاکید کرد.

محمدعلی طالبی عنوان کرد: اعتیاد و موادمخدر در استان یزد گسترش یافته و همه اعضای شورای مبارزه با موادمخدر استان باید تلاش و عزم جدی خود را برای رفع این مشکل به کار گیرند.

وی با بیان اینکه یزد محل عبور محموله‌های موادمخدر است، میزان کشفیات استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: پلیس استان نیاز به همکاری و تقویت بیشتر برای جلوگیری از عبور محموله‌های موادمخدر از مبادی ورودی و خروجی دارد.

در این نشست، مدیرکل بهزیستی استان یزد و معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد خود در طول یک سال گذشته در حوزه مبارزه با موادمخدر و ساماندهی معتادان کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار