امام جمعه فریدونکنار
امام جمعه فریدونکنار گفت: باورهای فرزندان ما در حال تهدید شدن است و باید جلوی این اتفاق را بگیریم.
کد خبر: ۲۱۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 19 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش فریدونکنار با تأکید بر لزوم حفظ و صیانت از فرهنگ و باورهای دینی دانش‌آموزان، اظهار کرد: باورهای فرزندان ما در حال تهدید شدن است و باید جلوی این اتفاق را بگیریم.

وی افزود: دشمن در حال نفوذ فرهنگی و رخنه در باورها و اعتقادات جوانان کشور است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به تأکیدات متعدد مقام معظم رهبری بر جلوگیری از نفوذ فرهنگی، تصریح کرد: خطر نفوذ فرهنگی بسیار سنگین‌تر از نفوذ اقتصادی، سیاسی و امنیتی است.

جلالی ادامه داد: در نفوذ سیاسی و اقتصادی، بخشی از یک جامعه آسیب می‌بیند اما در نفوذ فرهنگی تمام بخش‌های جامعه تحت تأثیر واقع شده و نابود می‌شود.

وی آموزش و پرورش را یکی از ارکان مهم فرهنگ در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تمام نهادهای فرهنگی و غیرفرهنگی باید برای صیانت از اعتقادات و باورهای دینی مردم کوشش کنند و آموزش و پرورش تنها بخشی از این زنجیره است.

امام جمعه فریدونکنار با انتقاد از عملکرد صدا و سیما به‌عنوان رسانه ملی، بیان کرد: برنامه‌های تولیدی صدا و سیما پاسخ‌گوی نیاز جامعه نبوده و به آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اختلافات خانوادگی، بیشتر دامن می‌زند.

جلالی به نقش بی‌بدیل معلمان در حفظ و صیانت از اعتقادات و باورهای دینی فرزندان جامعه اشاره کرد و افزود: معلمان هنرمند هستند و با استفاده از هنر خود می‌توانند جلوی نفوذ فرهنگی را بگیرند.

وی با تبریک پیشاپیش روز و هفته معلم، گفت: در روز معلم باید از معلمان هنرمند، شاعر و نویسنده تقدیر شده و در راستای تشویق چنین معلمانی آنها را بیشتر به جامعه معرفی کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار