گزارش نخستين هفته كاري ارديبهشت بورس منطقه اي مازندران با داد و ستد 80 ميليون و 994 هزار سهم به ارزش 156 ميليارد ريال نسبت به آخرين هفته كاري فروردين، كاهش تمايل مازني ها به معاملات بورس را نشان مي دهد.
کد خبر: ۲۲۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 27 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، بررسي نخستين هفته كاري ارديبهشت بورس منطقه اي مازندران نشان مي دهد كه در پنج روز معاملاتي ، تعداد 80 ميليون و 993 هزار و 832 سهم به مبلغ بيش از 156 ميليارد ريال در اين منطقه داد و ستد شد.


اين در حالي است كه در هفته پاياني فروردين امسال، در پنج روز معاملاتي تعداد 109 ميليون و 158 هزار و 791 سهم به مبلغ بيش از 253 ميليارد ريال در بورس منطقه اي مازندران خريد و فروش شد.


ارزش ريالي سهام خريداري شده در هفته نخست كاري ارديبهشت در تالار بورس منطقه اي مازندران 76 ميليارد و ارزش فروش سهام نيز 81 ميليارد بود كه 48 درصد از كل سهام مبادله شده در اين هفته به خريد و 52 درصد به فروش سهام اختصاص داشت.


اما ارزش ريالي سهام خريداري شده در هفته پاياني فروردين امسال 116 ميليارد و ارزش فروش آن، 137 ميليارد گزاش شده است كه 46 درصد از سهام مبادله شده مربوط به خريد و 54 درصد مربوط به فروش سهام بود.


شاخص قيمت در هفته نخست كاري ارديبهشت با 136 واحد افزايش نسبت به هفته پيش، به 78 هزار و 405 واحد رسيد.


در اين هفته سهام شركت هاي سرمايه گذاري سايپا، سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات، پارس خودرو، پتروشيمي پرديس و سايپا بيشترين ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند؛ اين درحاليست كه در هفته گذشته بيشترين معاملات روي سهام شركت هاي بانك ملت، سرمايه گذاري رنا، ايران خودرو ديزل، سايپا و سرمايه گذاري سايپا انجام شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار