رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی نوشهر
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر بندری نوشهر گفت: خروج از بحران درآمدی شهرداری نوشهر با تکیه بر سه مقوله گردشگری، مشارکت و سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۲۳۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 16 May 2016

به گزارش تابناک مازندران،شروین نوشیندر جمع خبرنگاراننقش و جایگاه شورای شهر را در توسعه و پیشرفت بسیار مهم بر شمرد و اظهار کرد: شورای شهر نوشهر از همان آغازین روزهای شروع به کار خودشان همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را در راستای صیانت از آرای مردمی و جلب رضایت شهروندان به کار گرفته است و با تشکیل جلسات منسجم و پایدار به مباحث گوناگون شهری پرداخته است.

نوشین با بیان اینکه نوشهر یکی از شهرهای هم و هدف گردشگری در سطح کشور است، افزود: فراهم‌سازی بسترهای لازم برای یک شهر گردشگری بسیار مهم و نیازمند خردجمعی است و بنابراین نگاه خاص به نوشهر از سوی شورای شهر حائز اهمیت است تا فضای شهری در راستای گردشگری متناسب با ظرفیت‌های آن توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر نوشهر با آگاهی لازم درباره گردشگرپذیر بودن نوشهر، همت و تلاش خود را به منظور فراهم کردن همراه با توسعه بسترهای گردشگری معطوف داشته است، خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها تا بدانجا موفق بوده است که در ایام نوروز امسال بیش از یک میلیون 540 هزار نفر شب گردشگر در این شهر توریستی توقف و اقامت کردند.

عضو شورای اسلامی شهر نوشهر با تأکید بر ارتباط دوسویه شورای شهر و شهرداری با شهروندان، تصریح کرد: قطعا موفقیت‌های بدست آمده در حوزه‌های مختلف شهری در حوزه وظیفه‌مندی شورای شهر و شهرداری نوشهر با مشاوره دادن شهروندان محقق شد و همچنان از پیشنهادات و انتقادات سازنده شهروندان برای خدمت‌رسانی هر بهتر استقبال می‌کنیم.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه در این مدت باقی‌مانده بتوان با تدبیر و تعامل سازنده ریل‌گذاری مناسبی در عرصه مدیریت شهری داشته باشیم، تأسیس مركز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر نوشهر را بازوی علمی - تحقیقاتی با هدف انجام مطالعات برای ارائه نظرات كارشناسی و مشورتی به اعضای كمیسیون‌های شورای اسلامی شهر دانست و اظهار کرد: انجام پژوهش‌های موردی حسب درخواست هیات رئیسه، اعضاء و كمیسیون‌های شورا و شناسایی و اولویت بندی نیازهای علمی، تامین نیازهای اطلاعاتی واحد‌ها، كمیسیون‌های متبوع و اعضای شورا، مطالعه، پژوهش و ارائه نظرات كارشناسی درباره تمامی طرح‌ها و لوایح ارجاعی از سوی شورا و كمیسیون‌های آن از برنامه‌های این مرکز است.

نوشین نگاه مدیریت شهری در گذشته را بر مبنای صرف تجربه دانست و افزود: در ادامه، مدیریت شهریدرک کرد که تصمیم و اجرا بر اساس مبانی دقیق علمی و خرد جمعی انجام می‌شود و این دستاوردی بسیار بزرگ برای نظام مدیریت شهری کشور به حساب می‌آمد که به نام «شورا» متبلور شد و مدیریت شهری مطلوب، محصول خرد شهر است و تشکیل شوراهای راهبردی و نشست‌های هم‌اندیشی هم علم و هم تجربه را به ارمغان می‌آورد و هم خلاء کار را پر می‌کند.

وی با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تأکید کرد: باید رویه پژوهشی در عرصه مدیریت شهری، رنگ و بوی عملیاتی داشته باشد و به همین منظور باید فضاهای جدید درآمدی با تکیه بر ظرفیت‌های شهر ایجاد شود تا میزان تکیه شهرداری‌ها به عوارض کاهش پیدا کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر بندری نوشهر با بیان اینکه آنچه مدیریت شهری از بحران درآمدی نجات می‌دهد سه مقوله مهم گردشگری، مشارکت و سرمایه‌گذاری است، گفت: از نظر تا عمل، یک حلقه مفقوده وجود دارد که بر این باوریم باید در مسیر تصمیم‌سازی به تصمیم‌گیران و مجریان کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر بندری نوشهر با هدف بهبود پایش مستمر، انسجام‌بخشی و تفکر راهبردی و تصمیم‌سازی برای آینده شهر و تسری آن در بدنه نظام شهری فعالیتش را شروع کرده است، به دستاوردهای آن در بخش مطالعات پرداخت و تصریح کرد: تعریف منابع نوین درآمد پایدار برای شهرداری نوشهر، مشارکت نقش شهروندان و صندوق تعاونی عام، سند راهبردی شهر بندری نوشهر 1414، برنامه پنج ساله شهرداری نوشهر 1399، برنامه استراتژیک و اجرایی گردشگری نوشهر از دستاوردهای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر بندری نوشهر است.

نوشین با بیان اینکه اکنون به علت موقعیت استراتژیک نوار سه کیلومتری از «ماشلک» تا «کپورچال» در باب توسعه گردشگری، مطالعه جدید تحت عنوان پروژه «هشت بهشت» در دستور کار دارد، اذعان کرد: در راستای تقویت بنیه فرهنگی و مشارکت و علقه شهری پایه‌ریزی جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره گل ارکیده، نشاء، باغچه کوچک من، جشنواره بومی محلی اقوام ایرانی و اردوهای فرهنگی و علمی را دنبال کرده است.

وی در پایان تشکیل دبیرخانه دائمی مراکز پژوهشی شورای اسلامی شهرهای منطقه و ایجاد شورای سیاست‌گذاری و تهیه یک منشور مشترک الزام‌آور به منشور اشتراک گذاری دانش، ایجاد یک کارگروه مشترک به منظور بررسیروندهایتحول مدیریت تا 1414 و پایش تجربیات برتر داخلی و خارجی، ایجاد زنجیره مشترک و تشکیل صندوق مشترک به منظور تأمین مالی پژوهش‌های عظیم مطالعاتی و برگزاری نشست فصلی شوراهای اسلامی شهرهای منطقه را جزو پیشنهادات مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر بندری نوشهر عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد تا در میدان عمل هم برای تحقق آن موفقیت‌های زیادی به دست آید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهرام قژل ایاغ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
صورت ظاهر تا شعاع 20 کیلومتری سطلهای ذباله مفقود گردیده و علاعم رانندگی در شب بسیار ضعیف است.چند کار شناس واقعی در امر گردشگری برای شروع بد نیست البته اگر به فکر آینده جوانان منطقه باشید.کلا هیچ سیاست و طرحی برای حاشیه جادهای اصلی وجود ندارد همانند سایر شهرهای ایران...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار