نائب رئیس اتاق بازرگانی مازندران
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: از 10 روز گذشته؛ پایش مشکلات واحدهای صنعتی مازندران آغاز شده است.
کد خبر: ۲۳۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 17 May 2016

به گزارش تابناک مازندران،امیر میران آملی در نشست اعضای شورای تامین آمل با مدیران واحدهای صنعتی که در شهرک صنعتی امام زاده عبداله(ع) آمل برگزار شد، گفت: این شهرستان با وجود 48 درصد از صنعت استان و 70 درصد از صادرات مازندران دارای ظرفیت‌های خوبی است که برای رونق‌بخشی به بخش صنعت باید به حفظ و پایداری آن گام برداشت.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود واحدهای تولیدی با برند بین‌المللی امسال این شهرستان توانست برای نخستین بار صادرات لبنیات به روسیه از سوی یک شرکت معتبر انجام دهد و این افتخاری برای استان مازندران است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: با وجود پرداخت این مقدار مالیات از سوی صنعتگران باید ارائه خدمات به آنها نیز به همین صورت باشد و دولت به حمایت‌های لازم بپردازد.

میران افزود: اگر در این شهرستان با تلاش سبزپوشان نیاز به امنیت و آرامش است، حمایت از صاحبان صنایع و معادن نیز نیاز به حفظ و آرامش دارند بنابراین باید برای منافع آنها تلاش کرد و گام‌های موثری برای رفع مشکلات‌شان برداشت.

وی از آغاز طرح پایش واحدهای صنعتی در این استان طی 10 روز گذشته خبر داد و گفت: این طرح با نظارت استاندار، سازمان صنعت، معدن و تجارت، رییس کل دادگستری، اتاق بازرگانی و شرکت‌های صنایع و معادن استان به منظور بررسی مشکلات صاحبان و فعالان واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس آمار دریافتی از آخرین وضعیت تولیدی و صنعتی مازندران اکنون 60 درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل، 30 درصد از واحدها نیز زیر توان تولید، 10 درصد در حال فعال مشغول به کار هستند، این واحدهای فعال از ظرفیت‌های خود برای وضع موجود استفاده می‌کنند که باید برای حل مشکلات آنان اراده‌ای جدی صورت گیرد.

میران گفت: با توجه به اجرای طرح نظام جامع مالیاتی در سال‌جاری تاکنون این طرح شکل نگرفته است، با شکل‌گیری این طرح بسیاری از مشکلات حل می‌شود اما به نظر می‌رسد به منظور رو نشدن حساب برخی از سودجویان اجازه اجرای این طرح داده نشد.

وی با اشاره به وجود مسائل و مشکلات بهداشتی در بخش صنایع آن‌ را بسیار بیان و تصریح کرد: امروز بهداشت بدون توجه به مسائل‌های مهم دیگر در بخش‌های متفاوت به دنبال مسائل مختلف در واحدهای صنعتی هستند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران افزود: هم‌اکنون پدیده قاچاق به عنوان یک پدیده شوم در میان صنعت و معدن مشاهده می‌شود و صنایع و کشاورزی را به سمت نابودی کشانده است، در این زمینه انتظار می‌رود مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شود و در صورت عدم مصوبه‌ای از سوی مدیری برخورد جدی با وی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار