کد خبر: ۲۳۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 25 May 2016
نمایندگان مجلس در آخرین هفته کاری خود در دوره نهم طرح طرح «حمایت از احیاء و مرمت بافت های فرهنگی- تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکین آنها» را بررسی خواهند کرد که در صورت تصویب به صورت دایمی، لازم‌الاجرا خواهد بود.
 به گزارش سرویس میراث فرهنگی وگردشگری تابناک فرهنگی ، طرح مذکور 20 ماده دارد و بر حمایت و مرمت بافت‌های تاریخی، در نظر گرفتن تسهیلات بانکی و مشوق‌هایی برای ساکنان بافت‌های فرهنگی و تاریخی تاکید دارد.

تقاضای رسیدگی به طرح «حمایت از احیا و مرمت بافت‌های فرهنگی و تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکین آنها» براساس اصل 85 قانون اساسی در بهمن ماه 94 به صحن مجلس رفت.

در آن زمان با تقاضای رسیدگی به طرح مذکور براساس اصل 85 قانون اساسی با 77 رای موافق، 69 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن مجلس مخالفت کردند و به همین دلیل این طرح به صورت عادی در دستور کار بررسی قرار می‌گیرد.

کمیسیون مشترک این طرح اعلام کرده است که در صورت عدم تصویب آن در مجلس نهم، مشکلی برای بررسی طرح «حمایت از احیاء و مرمت بافت های فرهنگی- تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکین آنها» در دوه دهم وجود نخواهد داشت.


 این خبر در حالی از سوی روابط عمومی صندوق احیاء و بهره برداری از آثار تاریخی منتشر شده است، که آخرین جلسه علنی مجلس نهم شورای اسلامی فردا (سه‌شنبه 4 خردادماه) رأس ساعت 8 صبح برگزار می‌شود.

بنابراین و بر اساس این خبر، مجلس نهم فقط فردا برای بررسی طرح «حمایت از بافت‌های فرهنگی – تاریخی» فرصت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار