کد خبر: ۲۳۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 28 May 2016
رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار گفت: دولت باید با ارائه تسهیلات به جوانان، اشتغالزایی، ترویج مشاغل خانگی و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها به افزایش نرخ باروری در جامعه کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، محمد نصرتی در همایش پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در اردوگاه شهید رجایی شهرستان فریدونکنار، اظهار کرد: همایش پویایی، بالندگی با موضوع کنترل جمعیت برگزار شد و با توجه به اینکه از سال 85 نرخ رشد جمعیت کاهش پیدا کرد، این نگرانی را در کشور به وجود آورد که ایران از جمله کشورهای است که جمعیت آن کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با  بررسی‌های به عمل آمده در سال 85 مشخص بود که نرخ باروری در حال کاهش است و این برای کشور ضررهایی دارد، خاطرنشان کرد: این روند تا سال 90 همچنان ادامه داشت که وضعیت نگران‌کننده‌ای را برای کشور به وجود می‌آورد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار افزود: با توجه به رشد سنی ایرانیان از 57 به 73 سال و کاهش نرخ باروری، جمعیت کشور در حال پیری است و این مسئله باعث مشکلاتی در آینده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی که بر سرراه خانواده‌ها قرار دارد موجب شده تا آن‌ها تلاشی برای فرزندآوری نداشته باشند و لازم است تا دولت با برنامه‌ریزی صحیح بتواند در خانواده‌ها انگیزه کافی را ایجاد کند تا آن‌ها به دنبال افزایش نسل باشند.

نصرتی تصریح کرد: افزایش سن جوانان، نداشتن مسکن، شرایط سخت ازدواج و عدم ثبات در خانواده‌ها از جمله مواردی است که در کاهش نرخ جمعیت کشور تاثیرگذار است و باید با ارائه تسهیلات به جوانان، اشتغالزایی، ترویج مشاغل خانگی و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها به افزایش نرخ باروری در جامعه کمک کرد.

وی گفت: از سال 91 تلاش‌هایی از سوی دولت برای افزایش نرخ باروری در کشور صورت گرفت اما کافی نبود و لازم است که دولت پیگیری جدی‌تر در این خصوص انجام دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار اظهار کرد: با توجه به اینکه افراد سالخورده دارای نشاط کمتری هستند و همچنین با بیماری‌های متعددی روبه‌رو می‌شوند هزینه درمانی فراوانی را به دولت تحمیل می‌کنند بنابراین لازم است همه برای رشد جمعیت جوان در جامعه تلاش کنند.


خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار