کد خبر: ۲۴۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 14 June 2016
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: خون‌گیری در هفته نخست ماه مبارک رمضان امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد رشد یافت.

اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: 14 ژوئن مصادف با 25 خرداد از سوی سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان روز جهانی اهداکنندگان خون نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به اینکه 108 میلیون خون‌گیری در جهان اتفاق افتاده که سهم ایران از این میزان خون‌گیری 2 میلیون و 100 هزار و سهم مازندران 132 هزار و 670 واحد بوده، سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان تقدیر و تشکر از افراد این روز را به‌عنوان روز اهداکنندگان با شعار «خون ما را به هم متصل می‌کند و با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم» نامگذاری کرد.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه این روز را به فال نیک می‌گیریم، اضافه کرد: با توجه به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون مازندران بعد از افطار منتظر حضور پُرمهر اهداکنندگان در پایگاه‌ها هستیم.

پوریانی به پویش مردمی از امروز تا روز ملی اهدای خون (9 مرداد) اشاره کرد و افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون تصاویر را به سایت سازمان انتقال خون ارسال کنند که به بهترین عکس نیز جوایزی اهدا می‌شود.

وی با اعلام اینکه از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون 2 هزار و 727 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 370 نفر موفق به اهدای خون شدند، تصریح کرد: خون‌گیری در هفته نخست ماه مبارک رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد رشد یافت.

مدیرکل انتقال خون مازندران یادآور شد: به‌دلیل نوع‌دوستی مردم و فرهنگ‌سازی اصحاب رسانه شاهد حضور پُرمهر اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون بودیم که جای تقدیر دارد.

این مسؤول ادامه داد: همچنین حدود 4 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در یک هفته اخیر میان مراکز درمانی و بیمارستان‌های مازندران توزیع شد.

پوریانی با بیان اینکه مراکز و پایگاه‌های انتقال خون بعد از افطار فعال هستند، افزود: خون‌گیری برای اهداکنندگان مستمر خون در صورت خوردن مایعات فراوان بعد از سحر هنگام صبح منعی ندارد و می‌توانند به مراکز انتقال خون مراجعه کنند ولی توصیه ما به اهداکنندگان بار اولی این بوده که بهتر است با خوردن مایعات فراوان بعد از افطار به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تأکید سازمان جهان بهداشت بر این است با توجه به اینکه جمعیت به سمت سالمندی پیش می‌رود، جوانان به اهداکنندگان خون بپیوندند، به‌ویژه گروه‌های سنی بین 18 تا 22 سال که واکسینه هپاتیت ب هستند بسیار باارزش است.

مدیرکل انتقال خون مازندران در پایان از حضور مردم در پایگاه‌های انتقال خون تقدیر کرد و خواستار حضور پررنگ بانوان در پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار