کد خبر: ۲۴۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵ 16 June 2016

طرح تحول بنیادین در حالی در آموزش و پرورش مطرح است که متولیان آموزش و پرورش استان مازندران با رویکرد نوین آموزشی مخالفت کرده و اقدام به تعطیلی آن کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، خبر تعطیلی مدرسه حکمت امروز در سطح رسانه‌های کشور دست به دست می‌شد.

اهمیت تعطیلی این مدرسه به این دلیل است که این واحد آموزشی رویکرد آموزشی نوینی مطرح کرده و به عنوان مدرسه‌ای پیشرو کشور  مورد وثوق 60 مدرسه دیگر در کشور شده است.

تفاوت در رویکرد آموزشی این مدرسه با سایر مدارس

درباره چرایی تعطیلی این مدرسه با رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابلسر گفت‌وگو کردیم.

احمدرضا مهاجری‌نژاد معتقد است که مدرسه حکمت در بررسی سازمانی شهرستان و مازندران شاخص‌های لازم یک مدرسه آموزشی را نداشت و به همین دلیل این مدرسه بسته شد.

وی خاطرنشان کرد: شاخصه‌های آموزشی این مدرسه مورد تأیید بازرسان قرار نگرفت، همچنین اشکالاتی در فضا و برنامه‌های آموزشی وجود داشت که مورد تأیید و بررسی کارشناسان قرار نگرفت.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابلسر خاطر نشان کرد: این مرکز آموزشی به ضوابط تعیین شده در شهریه هم به تعهدات خویش عمل نکرد از طرفی ادغام فضای متوسطه اول با ابتدایی از دیگر اشکالاتی بود که به این فضای آموزشی وارد است و چندین بار به این مرکز تذکر داده شد ولی اقدامی برای رفع آن انجام نشد.

وی یادآور شد: مسیر آموزشی که در این سیستم استفاده می‌شد متفاوت از رویکرد نظام آموزشی کشور بود.

در همین ارتباط محمد جواد حسین‌پور مدیر عامل موسسه حکمت درباره فعالیت این مرکز آموزشی و چرایی تعطیلی مدرسه اظهار کرد: برای ایجاد این مدرسه نزدیک به 15 سال کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده بود.

وی تصریح کرد: با تحقیقات کامل پژوهشی مدرسه حکمت در سال 88 در استان مازندران و در شهرستان بابلسر راه‌اندازی شد.

مدیرعامل موسسه حکمت خاطر نشان کرد: رویکرد این مدرسه تفاوت در محتوا و مدل آموزشی بود و رویکردهای این مرکز آموزشی در سند چشم‌انداز تحول آموزشی کشور پیش‌بینی شده و جود دارد.

اشتیاق وزیر سابق آموزش و پرورش

وی اضافه کرد: رویکرد آموزشی این مدرسه مورد توجه کارشناسان برجسته کشور نیز قرار گرفت و زمان که قرار بود مدل آموزشی این مدرسه توسط وزیر سابق مورد ارزیابی قرار گیرد، حاجی بابایی برای بررسی این موضوع قرار بود 45 دقیقه وقت بگذارد ولی به دلیل جذابیت‌های طرح وزیر همه جلسات بعدی خویش را کنسل و سه ساعت به صورت جدی این رویکرد را مورد پذیرش و شخصاً مجوز فعالیت این مرکز آموزشی را صادر کرده بود.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت کار هزینه‌های زیادی در زمینه پژوهش برای مربی و محتوای آموزشی انجام شد و بسیاری از خانواده‌ها به دلیل ساختار مناسب آموزشی این مدرسه از عملکرد آموزشی رضایت دارند.

احتمال سیاسی بودن بسته شدن مدرسه حکمت

مدیرعامل موسسه حکمت درباره احتمال سیاسی بودن بسته شدن مدرسه حکمت، در ابتدا این موضوع را رد کرد ولی گفت: برخی از دوستانی که در مرکز هستند و رگه‌های از جریان سیاسی دوم خرداد دارند ممکن است در این موضوع دخیل باشند.

 وی درباره انتقادی که مسؤول آموزش و پرورش بابلسر از وضعیت پرورشی این مدرسه داشت، گفت: به صورت متناوب چندین بار متولیان آموزش و پرورش از رویکرد پرورشی این مدرسه رضایت داشتند.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: مطرح کردن مشکلات آموزشی و پرورشی بهانه‌ای است برای تعطیلی این مدرسه، به این دلیل که از زمان شکل‌گیری و راه‌اندازی این مرکز آموزشی عده‌ای بنا داشتند که این مدرسه را تعطیل کنند و این موضوع از 2 سال پیش نیز مطرح شده بود.

وی درباره آخرین پیگیری‌های انجام شده در این ارتباط بسته شدن مدرسه گفت: طبق آئین‌نامه مدرسه غیردولتی 20 روز فرصت اعتراض داریم، این موضوع به شورای مرکزی اعلام شد و از طریق وزارت خانه پیگیر رفع مشکل هستیم.

مدیرعامل موسسه حکمت در  ادامه گفت: به دلیل عملکرد مناسب مدرسه 60 مدرسه دیگر در کشور از مدل و فضای مدرسه الگو برداری کردند، چه طور می‌شود که مدرسه‌ای که الگو برای سایر مدارس هست در ساختار آموزشی و پرورش دچار مشکل است.

اشتیاق خانوادها مازندرانی بر تداوم فعالیت مدرسه حکمت

در ارتباط با بسته شدن مدرسه حکمت در بابلسر با چند نفر از خانواده‌های دانش‌آموزان هم صحبت کردیم که در همین ارتباط خانم میرحسینی که فرزندش را از شهرستان بابل با صرف زمانی روزانه یک ساعت به بابلسر می‌برد، اظهار کرد: پنج سال است که سختی راه مدرسه را برای فرزندم تحمل کردم ولی حاضر نیستم که بچه‌ام به مدرسه دیگر برود.

وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی مدرسه قابل مقایسه با دیگر مدارس شهر نیست، در این مدرسه قدرت تشخیص فرزندم بالا رفت، فرزندم در مدرسه قدرت انتخاب آگاهانه دارد، انتخاب درست را یاد می‌گیرد، قدرت تشخیص دانش آموز افزایش می‌یابد؛ معیار سنجش مناسبی در آموزش وجود دارد به همین دلیل دانش‌آموزان علاقه‌مند به حضور در مدرسه هستند.

خانم میرحسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین اصرار از جانب بچه‌ها برای فعالیت این مدرسه وجود دارد، بزرگ‌ترین تهدید برای فرزندم محروم کردنش از این مدرسه است.

شوک تعطیلی مدرسه به فرزند

وی یادآور شد: تعطیلی این مدرسه شوک بزرگی به بچه‌های است که چندین سال با شیوه نوینی آموزشی مواجه شدند.

این والدین دانش آموز یادآور شد: اگر رویکرد آموزشی این مدرسه نامناسب بود سال به سال بر تعداد دانش‌آموزان این مدرسه اضافه نمی‌شد، بسیاری‌ها متقاضی حضور در این مدرسه هستند که در حال حاضر با در بسته برای این مرکز آموزشی مواجه شدند.

توجه به استقلال دانش‌آموز در مدرسه

خانم ایزدشناس اهل شهر امیرکلا بابل از اینکه این مدرسه تعطیل شد بسیار ناراحت است.

والدین این دانش آموز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از صبح امروز وقتی این موضوع را شنیدیم من و فرزندم هر دو ناراحت هستیم، به دلیل رویکرد مناسب آموزشی در مدرسه فرزندم به شدت علاقه‌مند به تحصیل شد.

وی اضافه کرد: پیش از این بچه‌ام برای حضور در مدرسه به دلیل سخت‌گیری‌ها که از مدرسه قبل داشت، دچار استرس می‌شد ولی از زمان حضور در مدرسه حکمت همه مشکلاتش برطرف شد، صبح با اشتیاق در مدرسه حضور می‌یافت در صورتی که در مدرسه قبلی در طول سال سه ماه از سال به بهانه‌های مختلف از حضور در مدرسه فراری بود.

ایزدشناس خاطرنشان کرد: رویکرد این مدرسه توجه به استقلال فرزندم بود و همین موضوع برایم ارزشمند بود، به دلیل رویکرد مناسب در مدرسه اشتیاق به تحصیل در بین فرزندم زیاد شده بود.

خانواده‌های که از عملکرد مدرسه رضایت دارند

البته خانواده‌های محمدزاده، صالح‌زاد، یاراحمدی، کوچک‌زاده، محمدی و غلامی و ... خواستار از سرگیری فعالیت این مدرسه در استان مازندران و شهرستان بابلسر شدند.

==============

گزارش از: جاوید عباسی

==============
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
آدرس تلگرامس کمپین حمایت از مدرسه حکمت:
https://telegram.me/hekmatcampaign
آدرس سایت کمپین حمایت از مدرسه حکمت:
http://hekmatcampaign.ir/
سایت مدرسه حکمت:
http://maktabe-hekmat.ir/
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
سلام
جناب مهاجری نژاد گفتند که مدرسه راهنمایی با ابتدایی ادغام شده بود.
اولا این قضیه مربوط به سال تحصیلی پارسال بود.
ثانیا توضیح دهید که در همان سال ما فقط هفت دانش آموز داشتیم و فقط یک پایه تحصیلی!
به نظر شما به شهریه به قول شما یک میلیون و اندی می توان یک مدرسه اجاره کرد؟!
بماند از هفت نفر، شش نفر از بچه ها تحت پوشش بودند و هزینه آن عزیزان را هم مدرسه تقبل می کرد.
همه چیز را بگویید و فقط به قسمتی از وقایع اشاره نکنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار