کد خبر: ۲۵۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 22 June 2016
رئیس اداره گاز بابلسر گفت: شرکت گاز از مشترکان خانگی در شهرستان بابلسر 48 میلیارد ریال طلب دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، احمد نورانی در جلسه صیانت از حقوق شهروندی شهرستان با اشاره به اینکه وصول مطالبات و بدهی‌‎ سال‌های گذشته یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی در شرکت گاز است، اظهار کرد: اداره گاز شهرستان در زمینه وصول مطالبات خود دچار مشکل است، باید این وضعیت تغییر کند.

وی با بیان اینکه مشترکان به صفحه پشت قبض صادره توجه کنند، افزود: بر اساس دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران،  برای محاسبه گازبها، سال به دو فصل گرم و سرد تقسیم می‌شود که فصل سرد از تاریخ  16 آبان ماه تا 15 فروردین ماه سال بعد و بقیه سال به عنوان فصل گرم تعریف می‌شود.

وی افزود: مبلغ گازبها به صورت پلکانی و با در نظر گرفتن سطوح اقلیم‌بندی مربوطه از نظر آب و هوا محاسبه می‌شود.

رئیس اداره گاز بابلسر ادامه داد: بدین ترتیب هر اندازه مشترک کمتر و بهینه‌تر مصرف کند، مشمول پرداخت قیمت گاز کمتر و در صورت مصرف بیشتر و با قرار گرفتن در پله‌های بالاتر مشمول پرداخت گازبها به صورت پلکانی می‌شود.

رئیس اداره گاز بابلسر همچنین به بیان ارائه گزارش عملکرد شرکت گاز شهرستان در سال گذشته این شرکت پرداخت و گفت: میزان شبکه‌گذاری انجام شده سال گذشته در شهرستان 10 کیلومتر و 780 متر بوده که تنها در سه ماهه نخست سال 1395 این رقم به بیش از 12 کیلومتر رسیده است.

این مسؤول تعداد مشترکان شهرستان را 56 هزار 14 اشتراک عنوان و بیان کرد: این میزان در سال گذشته، 2 هزار و 538  و در سه ماه نخست امسال 457 مورد اشتراک‌پذیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه 63 روستای این شهرستان از امکان گاز شهری برخوردارند، گفت: بیشترین مطالبات شرکت گاز مربوط به مشترکان خانگی است.

رئیس اداره گاز بابلسر با اشاره اینکه شهرک صنعتی بابلسر(شورک) به شبکه انتقال وصل شده و هیچ مشکلی در تامین گاز آن وجود ندارد، اظهار کرد: تمامی واحدهای نوار ساحلی که دارای مدارک مثبت هستند برای اشتراک‌پذیری به اداره شهرستان مراجعه تا از خدمات گاز بهره‌مند شوند.

نورانی با تاکید بر اینکه برای وصول مطالبات شرکت گاز با مشکلات جدی مواجه هستیم، تصریح کرد: اداره گاز شهرستان بابلسر از مشترکان خانگی خود در بخش‌های مختلف بالغ بر 48 میلیارد ریال  طلب دارد که معوقات سال‎های گذشته است.


نورانی با بیان اینکه با همکاری و پرداخت به‌موقع گاز بهای مصرفی خود می‌توانیم در راستای اصل اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است، گام برداریم و در راستای تحقق آن به سهم خود عمل کنیم، گفت: در صورت پرداخت به موقع مطالبات می‌توانیم پروژه‌های توسعه‌ای خود را انجام و خدمات شایسته‌تری به شهروندان ارائه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار