کد خبر: ۲۵۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱ 27 June 2016
معاون بانک ملی سرپرستی شعب مازندران گفت: تسهیلات پرداخت شده به بخش گردشگری مازندران بازپرداخت نشده است.

به گزارش تابناک مازندران، اسماعیل صفرزاده در نشست کمیسیون تخصصی گردشگری، نمایشگاهی و سرمایه گذاری که در اتاق بازرگانی مازندران گفت: بانک ملی و دیگر بانک های دولتی به سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی که حساب های خودشان را در بانک ها متمرکز کنند می توانند تسهیلات اختصاص دهند.

صفرزاده افزود: اولویت اولیه بانک ها واحدهای تولیدی است و به ما دستور داده شده و تکلیف شده با کارشناسی انجام شده به واحدهای تولیدی دارای معوقه نیز تسهیلات پرداخت شود.

معاون بانک ملی مازندران با بیان اینکه بانک ملی  از سال های قبل  919 میلیارد تومان به بخش گردشگری تسهیلات پرداخت کرده  است، تصریح کرد: بسیاری از مبالغ هزینه شده در حوزه گردشگری هنوز برگشت نکرده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان تنکابن ساخت یک بیمارستان از 11 سال  پیش آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است، افزود: چگونه می‌توانیم نسبت به ارایه تسهیلات به بیمارستان جدید اقدام کنیم در حالی که بیمارستانه های نیمه کاره و به بهره برداری نرسیده در استان وجود دارد.

صفرزاده با بیان اینکه تملیک واحدهای گردشگری برای بانک ارزش ضمانت ندارد، عنوان کرد: نرخ سود در اختیار بانک نیست و این نرخ سود اعلام شده بانک مرکزی بوده و بانک های تابع دستورالعمل مرکز هستند.

وی با بیان اینکه از نظر بانک بهترین مشتری کسی است که سود بیشتری به بانک دهد، افزود: امکان ندارد کسی نزد بانک ملی حساب متمرکز داشته باشد و متقاضی تسهیلات باشد و این بانک از پرداخت تسهیلات امتناع کند.

وی افزود: تا امروز در کاهش نرخ سود، هیچ نرخ سود جدیدی اعلام نشده فقط نرخ سود سپرده 15 درصد اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، تقی پور نائب رئیس تخصصی کمیسیون بازرگانی، اتاق بازرگانی مازندران گفت:

دولت برای بانک ها برادر خوانده هایی ایجاد کرد که بانک ها را به آن سمت و سوی افزایش سود و بهره بانکی برد.

وی افزود: متاسفانه در برخی از دوره ها به کسانی که شایستگی نداشتند تسهیلات داده شد و حتی یک قسط هم را پرداخت نکردند و کارشناسان بانک می بایست کارشناسی درستی از سرمایه گذاران بخش گردشگری می داشتند که این اتفاق رخ نداد.

عضو اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه دولت باید ماهانه  5 هزار و 600 میلیارد تومان درآمد کسب تا هزینه جاری خود را تامین کند، تصریح کرد: باید سرمایه گذاران با بانکها یک فعالیت برد- برد داشته باشند و به نوعی با بانک ها معامله کنند تا بتوانند از تسهیلات کم بهره بانک ها استفاده کنند.
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار