کد خبر: ۲۵۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 04 July 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: 34 درصد واحدهای صنعتی مازندران تعطیل است.
محمد محمدپور عمران در حاشیه کمیته بررسی تسهیل و رفع موانع تولید در بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح های نیمه تمام صنعتی استان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از یک هزار و 700  واحد صنعتی بالای 50 نفر در استان مازندران وجود دارد که 34 درصد از این واحدها تعطیل است.

وی افزود: 28 درصد واحدهای تعطیل مربوط به دولت قبل بوده و فقط شش درصد که 100 واحد صنعتی را شامل می شود در دولت تدبیر و امید بوده که این ریزش با راه اندازی 540 واحد جدید جبران شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اخذ رتبه هفتم سازمان صنعت، معدن تجارت مازندران در میزان بهره برداری از واحدهای صنعتی در کشور، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از  40 درصد رشد سرمایه گذاری را در استان شاهد بودیم.

 وی افزود: 10 بسته حمایت از صنایع در کشور تهیه شد که  کاهش سود نرخ تسهیلات تا سه درصد، اعطای 470 میلیارد تومان تسهیلات به 353 واحد، اتمام 60 طرح بالای 60 درصد، تشکیل پنجره  واحد سرمایه گذاری ، 3.5درصد برای واحد های بزرگ، بخشودگی جرائم یک ساله برای بدهی های زیر یک میلیارد تومان که بالغ بر هزار واحد را نجات داد.

محمدپور عمران با بیان اینکه تشکیل گارگروه موجب جذب رفتار های حمایتی دولت می شود، گفت:   شهرک صنعتی مازندران می تواند واحدهای تولیدی را با یکدیگر ارتباط دهد و چرخه تولید موثر ایجاد کند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار