کد خبر: ۲۵۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 08 July 2016
رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: از صبح روز شنبه 19 تیرماه جاری شاهد افزایش شدت وزش باد و به همراه آن افزایش ارتفاع موج خواهیم بود.

سید باقر سلطانی اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی، از صبح روز شنبه مورخه 19 تیرماه جاری به‌تدریج از منطقه غرب و شرق برای مناطق دور از ساحل و گاهی برای مناطق نزدیک ساحل شاهد افزایش شدت وزش باد و به همراه آن افزایش ارتفاع موج هستیم.

وی ادامه داد: پیرو اخطاریه صادر شده؛ بیشینه سرعت وزش باد برای دور از ساحل منطقه آستارا تا 20 متر بر ثانیه و برای بقیه مناطق دور از ساحل 18 متر بر ثانیه و تمامی مناطق نزدیک ساحل تا 15 متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر ارتفاع موج در سراسر مناطق ساحلی خزر جنوبی کمتر از 60 سانتی‌متر و بیشینه وزش باد کمتر از 7 متر بر ثانیه است که البته برای مناطق دور از ساحل وضعیت مشابهی داریم.

سلطانی با بیان اینکه از نیمه‌های امشب به‌تدریج جریانات شمالی شده و از سمت شرق دریای خزر بر شدت وزش باد افزوده می‌شود، اضافه کرد: به‌طوری‌که انتظار داریم بیشینه سرعت باد در مناطق دور از ساحل برای فردا به حدود 20 متر بر ثانیه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پیامد این امر مواج شدن دریا ابتدا در مناطق دور از ساحل و سپس به‌تدریج از صبح فردا در مناطق ساحلی است، افزود: برای روز شنبه 19 تیرماه جاری، ارتفاع موج دور از ساحل حدود 3 متر و در نزدیک ساحل حدود 2 متر پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران یادآور شد: با توجه به این وضعیت از تمامی فعالان دریا ازجمله دریانوردان، صیادان، دریابانان، نیروهای نظامی و انتظامی و گارد ساحلی درخواست می‌شود از هرگونه فعالیت در دریا برای روز شنبه 19 تیر ماه امسال خودداری کنند.

سلطانی در پایان گفت: شنا در دریای مازندران برای روز شنبه 19 تیرماه امسال ممنوع اعلام شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار