کد خبر: ۲۵۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 13 July 2016
رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر با بیان اینکه از شهرستان بابلسر رتبه نخست ورزش همگانی را در سطح استان کسب کرد، گفت: عملکرد هیأت ورزش همگانی استان عملکرد ضعیفی است.

 اسماعیل پهلوان امشب در نشست با هیأت ورزش‌های همگانی شهرستان در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان این شهرستان عملکرد هیأت ورزش همگانی شهرستان بابلسر را مثبت اریابی کرد و افزود: با توجه نقش مهم هیأت ورزش همگانی در سلامت افراد جامعه اما  در استان مازندران گزارش‌های که هیأت‌ها در سطح کلان ارائه می‌دهند یکی از ضعیف‌ترین هیأت‌های سطح استان است و باید یک نگاه متفاوت نسبت به این هیأت در سطح استان به‌وجود آید.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست ورزش همگانی شهرستان در سطح استان با بیان اینکه اقدامات اداره ورزش و جوانان باید در دو قالب ورزش و جوانان باشد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ورزش همگانی در سطح استان، کمیته‌ای با عنوان شورای سیاست‌گذاری ورزش همگانی با عضویت 20 دستگاه متولی به ریاست استاندار در سطح استان و فرماندار در سطح شهرستان تشکیل شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان اداره فرابخشی است و مسائل مربوط به ورزش تنها به اداره ورزش خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: وظیفه اداره ورزش در این شورا به عنوان دبیر جلسه، طراحی و اجرای برنامه مدون است و براساس آن دستگاه‌های تاثیرگذار در شهرستان باید نقش خود را در حوزه ورزش ایفا کنند و پاسخگو باشند.

پهلوان با بیان اینکه ورزش از چهار مولفه همگانی، قهرمانی، آموزشی و پرورشی و حرفه‌ای تشکیل شده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت ورزش در حوزه همگانی معاونتی با عنوان معاونت ورزش همگانی مشتمل بر 12 هیأت ورزشی تشکیل شد.

وی افزود: هیأت ورزش همگانی مردم نهاد بوده و مسابقاتی با عنوان المپیک برای این رشته ورزشی طراحی نشده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر با بیان اینکه باید نقش خود را در شورای توسعه ورزش همگانی ایفا کنیم، گفت: از تعداد بیش از 130 هزار نفر جمعیت شهرستان تنها 10 هزار نفر دارای بیمه ورزشی هستند و این بدان معنا است که مابقی افراد شهرستان ورزش نمی‌کنند.

پهلوان با بیان اینکه باید راهکاری ارائه شود که فرهنگ ورزش در بین همه مردم شهرستان نهادینه شود، گفت: احداث پارک ورزش و ایستگاه سلامت توسط شهرداری بابلسر اقدامی مناسب برای توسعه فرهنگ ورزش شهرستان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار