کد خبر: ۲۵۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸ 13 July 2016
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه هیچ سهل‌انگاری در تامین امنیت مسافران در طرح‌های دریا را نمی‌پدیریم، گفت: حتی غرق شدن یک نفر هم فاجعه است.

علیرضا یونسی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد سالم‌سازی طرح‌های دریا در مازندران با اشاره به اینکه در گذشته نطام اداره سواحل در چارچوب مدونی نبود و مشکل داشت، اظهار کرد: با ساز و کار دولت جدید و مدیریت این امر به وزارت کشور و استانداران و فرمانداران واگذار شد.

وی با بیان اینکه در مازندران طرح اداره سواحل در قالب 10 کمیته در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه سبب شد تا طرح جامعی تهیه شود، افزود: از آذر ماه 92 برنامه‌ریزی شد که چگونه از اول خرداد ماه سواحل را اداره کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه اولویت نخست مسؤولان استان کاهش غریق، سپس بازسازی و بهسازی سواحل بود تا امنیت ستودنی بر سواحل حاکم شود، خاطرنشان کرد: در سال 92 حدود 52 درصد غریق کاهش پیدا کرد که با دست خالی و امکانات محدود شاهکاری بود که با هنرنمایی و کارهای صادقانه بدون تزریق امکانات کارها به خوبی پیش رفت.

وی با بیان اینکه در سال 93 نیز میزان غریق به 63 درصد کاهش رسید، یادآور شد: این یعنی 11 درصد در سال دوم کاهش غریق در طرح‌های دریای مازندران صورت گرفت و این در حالی است که به طور متوسط سالانه 12 درصد بر گردشگران اضافه می‌شد.

یونسی با بیان اینکه تا گردشگری تمام مؤلفه‌های مورد نظر رسیدن به آرامش و آسایش خود را پیدا نکند هرگز به آن سمت نمی‌رود، گفت: استان مازندران طلایی‌ترین دوران امنیت را پشت سر می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر طبیعت زیبا، امنیت استان نیز قابل ستایش و عامل جذب گردشگران است، گفت: 6 میلیارد تومان به مازندران در بحث سواحل تزریق شد و امیدواریم سال 95 این وضعیت استمرار پیدا کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه با تعامل با ستاد ساماندهی سواحل تصمیم گرفته شد تا هشت شهرستان را انتخاب و 500 میلیون به هر شهرداری برای توسعه و ساماندهی طرح‌های دریا اختصاص یابد، افزود: مقرر شد هر شهرداری نیز 500 میلیون تومان به این مسئله اختصاص دهد تا هشت منطقه ساحلی زیباسازی شود و قرار شد سه ساحل با بودجه گردشگری زیباسازی شود که در مجموع 11 منطقه ساحلی تاکنون زیباسازی شد.

وی اظهار کرد: بازگشایی سواحل، رونق یا ساخت هتل و متل در کنار سواحل، افزودن و تزریق امکاناتی مانند جت‌اسکی و قایق و ... نیز در دستور کار قرار گرفت و همه اینها نشان از تحول خوب دارد اما با توجه به مطالبات مردم می‌بینیم که کارهای زیادی باقی مانده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه حکومت متولی امر مردم بوده و مردم سرمایه بی‌بدیل جامعه هستند و هر قدر اسباب آرامش و رضایت مردم را فراهم شود یعنی به سرمایه عظیم اجتماعی کمک می‌شود، خاطر نشان کرد: امسال تاکنون در حوزه غریق مشکل اصلی در مناطق ممنوعه شنا بوده است.

وی با اعلام اینکه در تعطیلات عید فطر حتی یک نفر هم در سواحل غرق نشد، اضافه کرد: نوشهر، محمودآباد، بابلسر، رامسر، چالوس و جویبار در رده شهرستان‌های دارای آمار غرقی هستند و اعلام شد هر کمکی برای اجرای ساماندهی دریغ نشود و مسولان قضایی آمادگی کامل دارند.

یونسی با بیان اینکه ما متولی جان مردم هستیم و هیچ سهل‌انگاری را نمی‌پذیریم زیرا مسافران با این اعتماد که امنیت آنها از نطر جان و مال تأمین است به مازندران می‌آیند، گفت: حتی یک غرقی فاجعه است و مثل این است که یکی از اعضای خانواده ما غرق شده باشد و فرمانداران باید به این مهم بپردازند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار