احتمال دارد که در روستاها مطلب داشته باشد که ما خبر نداریم/ او محکوم به پرداخت دیه شد که در آن زمان دیه کامل را پرداخت کرد/ الان به عنوان کارمند سیستم کار می‎کند.
کد خبر: ۲۶۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶ 25 July 2016

به گزارش تابناک مازندران، ماجرای مرگ یک نوزاد در بیمارستان رازی قائمشهر و اثبات کوتاهی و تخلف پزشک کشیک این بیمارستان در حالی مهمترین و ادامه دارترین موضوع بهداشت و سلامت در یکی دوسال گذشته، در قائمشهر بوده است که صرف نظر از اشتباه مرگبار، چگونگی مرگ این نوزاد و اثبات تخلف پزشک کشیک، اقدام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در انتصاب پزشک محروم به سمت رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر! در جای خود بسی شگفتی آفرید، تصمیمی که با واکنش و پیگیری سرسختانه خانواده نوزاد متوفی روبرو حالا پس از چند ماه توسط دادستان ساری محکوم به لغو شد.

ماجرای این اتفاق مدیریتی در عرصه پزشکی مازندران را از زبان جانبابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با یک برنامه رادیویی بخوانید:

جانبابایی: دکتر(--)یک پزشک عمومی بود که در بیمارستان رازی قائمشهر کشیک میداد، اما در زمان کشیک دچار تخلف پزشکی غیرعمد شد و در نتیجه آن یک نوزاد 3روزه فوت کرد.

خانواده نوزاد از وی به عنوان پزشک معالج شکایت کردند و او محکوم به پرداخت دیه شد که در آن زمان دیه کامل را پرداخت کرد.

خانواده نوزاد بعد از این قضایا شکایتی هم به نظام پزشکی (هیات نظام پزشکی کشور) کرد که در آنجا نیز به جز آن دیه ای که قبلا توسط پزشک پرداخت شده بود حکم دیگری مبنی بر 6 ماه محرومیت از مطب یعنی خدمات پزشکی و حرفه مرتبط در محل وقوع جرم صادر شد.

اما یک بحث مهم پیش آمده این بود که آیا این پزشک میتواند با وجود این حکم مدیریت داشته باشد یاخیر؟!،

و همین یک اختلاف نظر مهم بود که نهایتا نظر دادستان استان بر این موضوع استوار بود که سمت مدیریت شبکه یک حرفه مرتبط با پزشکی و مخالف اجرای رای صادره در هیات نظام پزشکی کشور است...

با این وضعیت ما مجبور بودیم عملا این پزشک را از آن جایگاه به جایگاه دیگری منتقل کنیم تا وی به عنوان مدیر در آن سمت نباشند.

سوال؛ اینجا آیا نمیتوان گفت که دانشگاه در واقع به نوعی خواست این حکم را دور بزند؟ و پزشک فوق را رییس شبکه کند؟ در هر صورت مدیریت شبکه هم مرتبط با پزشکی میشود درسته؟؟!

جانبابایی؛ این درسته که ایشان نمیتواند در آن بیمارستان کار کنند، اما بالاخره از نظر قانونی میتواند برود در شهر یا روستای مجاور مطب بزند، مهم این است که در آن محل و در اون بیمارستان کار نمیکرد.

سوال؛ منظور از عبارت "آن محل"، یعنی آن بیمارستان یا آن استان؟

جواب؛ نه در رای صادره کلمه "استان" را ننوشتند، نوشته بودند محل، که اشاره به کلمه شهر نشده و اشاره به محل شده است.

سوال؛ آقای دکتر ایشون الان چکار میکند و کجاست؟

جواب؛ به عنوان کارمند سیستم کار میکند.

سوال؛ در این مدت توی این محل مشغول به کار پزشکی بود؟

جواب؛ نه در اون محل نیستد.

سوال؛ خارج از محل چی؟

جواب؛ احتمال دارد که در روستاها مطلب داشته باشد که ما خبر نداریم، بعد متوجه شدیم که در یکی از روستاها مطب دارد...

انتهای پیام/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار