کد خبر: ۲۶۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷ 27 July 2016
امام جمعه نوشهر از نیمه کاره ماندن پارکینگ طبقاتی در این شهر انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ در جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر كه به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه نوشهر در مصلای امام خمینی این شهرستان برگزار شد با بیان اینكه محور  مملكت ما باورهای ملت است،  اظهار كرد:  در کشوری زندگی می کنیم که دین محور  و مسلمان هستند و مومن و مسلمان کسی است که اعتقاداتش را به زبان و دل بیان می کند.

وی با اشاره به اینكه مسجد، نماز، نماز جمعه از مظاهر دین است، گفت: مسلمانی به زبان، دل و عمل است و باید هر سه باهم باشد.

امام جمعه نوشهر با تاكید بر اینكه حضور در نماز جمعه، جماعت و راهپیمایی لازمه مسلمانیت است، افزود: 39 هزار نفر در کشور به عنوان اعضای ستاد نماز جمعه  فعالیت دارند و این عدد در مازندران 3 هزار نفر و در شهرستان نوشهر حدود 60 نفر است كه بدون چشمداشت کار می کنند.

مشایخ با اشاره به اقامه نماز جمعه در سه بخش و منطقه نوشهر، تصریح كرد: مصلی نماز جمعه نوشهر بدون هرگونه بودجه دولتی و با کمک های مردمی تا این نقطه ساخته شد.

وی با بیان اینكه هیچ امام جمعه ای حقوق بگیر دولت نیست، یاد آور شد: خدمات فرهنگی نماز جمعه در مقایسه با ادارات و بودجه هایشان، بسیار بالا و قابل توجه  است.

امام جمعه نوشهر بر اجرایی شدن تذكرات مهم در خطبه ها در مورد مشكلات و معضلات جامعه تاكید كرد و متذكر شد: اگر درباره مسائل مختلف از جمله  حجاب و تفرجگاه ها تذكر داده می شود، اجرایی نشود فایده ندارد.

مشایخ در ادامه از نماز جمعه به عنوان پایگاه دین و محل بیان مشکلات یاد كرد و گفت: شهرستان نوشهر دارای مشكلاتی است كه مردم طی تماس ها خود آنرا بیان می كنند و در خطبه های نماز جمعه به آن اشاره می شود تا مسئولان راه حل مناسبی برای رفع آن بیابند.

وی نبود رادیولوژی مناسب را در شهر از مشکلات حوزه بهداشتی نوشهر عنوان كرد و متذكر شد: برخی از مردم از نظر مالی توان پرداخت خدمات درمانی را در بخش خصوصی ندارند و باید از امكانات دولتی استفاده كنند، زمانی که این همه هزینه در كشور برای ساخت دانشگاه و پرورش دانشجو صرف شده است باید بهره آن به مردم برسد و در این خصوص نیاز است بهداشت و درمان فكری به حال مردم كند.

امام جمعه نوشهر با ابراز گلایه از وضعیت و بلاتكلیفی امامزاده محمد به عنوان نزدیك ترین امامزاده به شهر نوشهر، گفت: این امامزاده سال ها است كه با وجود نذورات مردم و به علت كم توجهی متولیان امر گنبدی ندارد و حیاط سازی نشده است و نیاز به توسعه و عمران دارد.

مشایخ نیمه كاره ماندن پارکینگ طبقاتی شهر را از دیگر مشكلات دانست و یاد آور شد: این پاركینگ از دوران امانی شهرداری قبلی آغاز به ساخت شد اما بعد از گذشت چند سال همچنان بلاتكلیف مانده است و نیاز است شهردار نوشهر در این مورد اقدام لازم را انجام دهد.

وی در پایان گفت: وجود چند اداره كل در نوشهر از جمله ظرفیت های خوب این شهرستان است كه باید اختیارات بیشتری برای توجه به شهر داشته باشند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار