کد خبر: ۲۷۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 02 August 2016
سارینا از سال گذشته تاکنون دو عمل جراحی روی هر دو پا را تجربه کرده؛ دختر هشت ساله‌ای که به دلیل بیماری نادر در عضلات پا دویدن برایش تبدیل به رویا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سارینا از سال گذشته تاکنون دو عمل جراحی روی هر دو پا را تجربه کرده، دختر هشت ساله‌ای که به‌دلیل بیماری نادر در عضلات پا دویدن برایش تبدیل به رویا شده است.

سارینا با وجود سن پایین عمل جراحی سختی را پشت سر گذاشته و اکنون که مورد عمل جراحی قرار گرفته مادرش به سختی او را جابه‌جا می‌کند ولی با این حال امیدوار است که دخترش سلامتی کامل خود را به‌دست می‌آورد.

سال گذشته خانواده این کودک سرنوشت نامعلومی را برایش تصور می‌کردند چرا که نظر پزشکان بر این بوده که اگر پای سارینا تحت عمل جراحی قرار نگیرد ممکن است از هر دو پا فلج شود و به‌طور کامل نتواند حتی راه رود.

این کودک از بیماری ناشناخته‌ای رنج می‌برد که موجب شده همیشه در فکر و خیال باشد و از سرزندگی و خوشحالی‌های دوران کودکی فاصله بگیرد، کودکی که باید بخندد و از زیبایی‌ها لذت ببرد به‌دلیل این بیماری هر روز تنها و منزوی‌تر می‌شود و همین کاهش تحرک موجب شده چاق شود که بر زانوهایش فشار می‌آورد.

مادر سارینا در این‌باره در گفت‌وگو با فارس با تشکر از تمامی کسانی که سارینا را مورد حمایت قرار دادند، گفت: سال گذشته یک پای سارینا مورد جراحی قرار گرفت امسال نیز پای دیگر عمل جراحی شد.

وی ادامه داد: با توجه به وزن بالای سارینا پایی که مورد جراحی قرار گرفت بهتر شده ولی به‌طور کامل صاف نشده است.

مادر سارینا افزود: براساس نظر پزشک باید پاهای سارینا به فاصله سه یا چهار سال تحت عمل جراحی قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران درباره حمایت بهزیستی از سارینا و افرادی همانند او در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: افرادی که دارای این بیماری هستند به واسطه اینکه عدم درمان و دریافت خدمات توانبخشی منجر به پیشرفت معلولیت می‌شود نیازمند این هستند که مورد حمایت قرار گیرند و تمامی امکانات در اختیارشان قرار می‌گیرد.

سید سعید آرام بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه در بحث هزینه‌های درمانی از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرند و لوازم کمک توانبخشی در اختیارش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مهم‌تر از همه بحث خدمات توانبخشی است عمدتاً بعد از عمل جراحی نیازمند دریافت خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی هستند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی بر این است که شدت معلولیت کاهش یابد و هم از پیشرفت معلولیت جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: با لوازم مورد نیاز ان‌شاءالله این آمادگی را داریم که لوازم توانبخشی را به صورت رایگان در اختیار معلولان قرار دهیم.

به گزارش فارس، با کمک مؤسسه زنجیره امید تمامی هزینه‌های جراحی این کودک تأمین می‌شود، کما اینکه تاکنون تمامی هزینه‌ها پرداخت شده که جای تقدیر دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار