کد خبر: ۲۷۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ 02 August 2016
رییس صنف خشکبار استان مازندران گفت: نبود مواد اولیه عامل اصلی گرانی قند و شکر در بازار مازندران است.

به گزارش ایسنا مازندران، طی روزهای اخیر بازار قند و شکر در استان مازندران روزهای پرتنشی را پشت سرمی گذارد تا جایی که قیمت قند به کیلویی 3300-3400 تا 4500 تومان در نوسان و شکر به عنصری نایاب در بازار تبدیل شده است.

محسن مفیدی رییس صنف خشکبار استان مازندران در گفت وگو با ایسنا نبود مواد اولیه را عمل اصلی گرانی دانست و گفت: کارخانه ها در حال حاضر تولیدی ندارند کارخانه‌هایی که با چغندر شکر تولید می کنند دی ماه سال گذشته چغندرشان به اتمام رسید و به مدت 8 ماه تولید متوقف شد و در دهه اول شهریور بار دیگر تولید خود را آغاز خواهند کرد.

وی گفت: شکرهایی که باید اردیبهشت به بازار می رسید با تأخیری کوتاه ظرف 10 و 11 مردادماه به بازار رسیده است، اما در این مدت استرس از کمبود شکر موجب شد تا مردم خرید بیشتری داشته و انبارهای خانگی ایجاد و بازار از نظر کمبود دچار تشدید و تنش شود.

مفیدی گفت: در حال حاضر با توجه به سهمیه ای که برای اتحادیه در نظرگرفته شده از امروز این مقدار برای شکسته شدن قیمت ها به بازار تزریق می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود با تزریق شکر به بازار ظرف روزهای آینده قیمت این کالا از 3 هزار تومان پایین‌تر آمده و به 2800 نیز می‌رسد و پس از مدتی یعنی در شهریور ماه حتی به 2500 تومان و شاید کمتر نیز خواهد رسید زیرا در آن زمان عرضه زیاد و تقاضا کاهش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار