رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با برشمردن چالش‌های اداری موجود در کشور از تدوین سند راه‌های برون‌رفت از این چالش‌ها خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 27 August 2016

به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا نصیری‌زاده در جشنواره استانی شهید رجایی با اشاره به چالش‌های اداری پیش‌رو در کشور و به تبع آن در استان یزد اظهار داشت: عدم اعتقاد راسخ دولتمردان به نقش و توان دیگر فعالان توسعه یکی از چالش‌های مهم به شمار می‌رود به نحوی که هنوز این باور وجود ندارد که بخش خصوصی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه کشور داشته باشد.

وی گسترش غیرمتعارف حجم دولت را نیز از دیگر چالش‌ها برشمرد و افزود: با وجود اینکه هدف دولت چابک‌سازی و کوچک کردن بدنه دولت بوده اما در این زمینه موفق نبوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد یکی دیگر از مشکلات نظام اداری را نبود نقشه راه برای تحقق دولت الکترونیک دانست و یادآور شد: مدیریت یکپارچه‌ای نیز برای بری تحقق دولت الکترونیک وجود ندارد.

وی ادامه داد: هر یک از دستگاه‌های ما به صورت جزیره‌ای اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند و معمولاً امکان دسترسی بقیه دستگاه‌ها به این اطلاعات وجود ندارد.

نصیری‌زاده، استفاده از شیوه‌های مدیریتی سنتی و قدیمی را نیز از دیگر چالش‌های نظام اداری حاکم بر کشور برشمرد و تصریح کرد: برخی مدیران تغییرات را بر نمی‌تابند و همچنان با روش‌های سنتی در حال اداره امور هستند.

وی، ناکارآمدی نظام نظارت استراتژیک را نیز از دیگر چالش‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این چالش‌ها در طول سه دهه گذشته استمرار یافته و راه‌های برون‌رفت از این مشکلات اگرچه مشخص است اما عزم جدی برای اجرای آن کمتر دیده شده است.

نصیری‌زاده ادامه داد: دولت نقشه راه اصلاح نظام اداری را طراحی کرده که این سند با استناد به اسناد بالادستی تلاش می‌کند نظام اداری را سر و سامان ببخشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مهم‌ترین موضوع در نظر گرفته شده در این سند را چابک‌سازی دولت اعلام کرد و افزود: باید بتوانیم با چابک‌سازی بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی، برنامه‌های اصلی برای اصلاح نظام اداری را که توسط کارشناسان دولت تعریف شده است، مشتمل بر هشت محور خواند و بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این سند اصلاحی، تبیین نقش مناسب فعالان توسعه است به نحوی که این موضوع مدنظر قرار گیرد که همه بازیگران اقتصادی در توسعه اقتصادی کشور دخالت دارند.

نصیری‌زاده، دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری را نیز از دیگر محورها برشمرد و ادامه داد: این اقدام باید با هدف تسهیل امور برای همه اقشار مردم و دسترسی ساده‌تر به خدمات دولتی خارج از زمان و مکان انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد عنوان کرد: جذب نیروی انسانی متناسب با نیازها در راستای تحقق اهداف توسعه کشور، توسعه فرهنگ سازمانی با هدف خودکنترلی و نظارت، حفظ و صیانت از حقوق مردم و نظارت و ارزیابی در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز از جمله این موارد است.

نصیری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف استان یزد و تجلیل از آنها در جشنواره شهید رجایی خاطرنشان کرد: میزان ارزیابی از 2 هزار امتیاز بوده که دستگاه‌ها در دو بخش خدمات عمومی و تخصصی امتیاز کسب کرده‌اند و در نهایت 51 دستگاه در استان یزد مورد ارزیابی قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار