استاندار مازندران اعلام کرد
استاندار مازندران گفت: تا پایان شهریورماه وزیر کار و ارتباطات به استان سفر می‌کنند و پروتکلی برای ایجاد اشتغال و مشکل بیکاری ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۲۸۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱ 02 September 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح‌جلودار امشب در مراسم گرامیداشت هفته دولت چالوس که  با حضور معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت در سینما جهان‌نما این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در بودجه‌های استانی ضریب بودجه 3.4 بود که به 4.3 رسید، اظهار کرد: بودجه ملی استان از 2.8 به 4.6 در سال‌جاری رسید که این نشان از توجه دولت به مازندران دارد.
 
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از 4 هزار و 800 پروژه و طرح در استان اجرا شد، افزود: این پروژه‌ها به ارزش 3 هزار و 600 میلیارد تومان است که به‌طور متوسط در هر روز چهار پروژه و طرح اجرا شد.
 
استاندار مازندران با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در استان، یادآور شد: در هفته دولت حدود 680 طرح به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان در مازندران به بهره‌برداری رسید.
 
این مسؤول به عملکرد استان اشاره کرد و ادامه داد: مشارکت اقتصادی در مازندران حدود 42.3 درصد بوده که متوسط کشور 39.6 درصد است و از نظر مشارکت اقتصادی و بخش خصوصی جایگاه ویژه‌ای داریم.
 
فلاح‌جلودار با اشاره به اینکه متوسط نرخ بیکاری در مازندران در مقایسه با کشور بالاتر است، افزود: در سال 93 این رقم 12.7 و پایان سال 12.1 بود و این رقم در پایان سه ماه نخست امسال به 9.8 درصد رسید.
 
وی با بیان اینکه نرخ تورم در مازندران نیز یک درصد کمتر از تورم کشور است، اظهار کرد: همه این موفقیت‌ها نتیجه تعامل مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی در پیگیری امور است.
 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه سال 95 سال خوبی در بخش تولیدات کشاورزی بود، تصریح کرد: در تولید برنج 10 درصد افزایش و در محصولات مرکبات و کیوی نیز بیش از 25 درصد افزایش تولید را شاهد بودیم.
 
این مسؤول تأکید کرد: اگر نتوانیم صادرات خوبی در زمینه محصولات باغی و زراعی داشته باشیم مشکل برای کشاورزان است که باید تمهیداتی ایجاد شود تا از مشوق‌های صادراتی در این زمینه برخوردار شویم و با توجه به محصولات خوب در این استان و ارتباط مؤثر با کشورهای همسایه بتوانیم در این زمینه صادرات را تقویت کنیم.
 
فلاح‌جلودار با انتقاد از روند اجرای پروژه‌های مصوب حاصل از سفر رئیس جمهور به مازندران، گفت: با وجود اینکه قول داده شد تا برخی از طرح‌ها تا پایان سال 94 به پایان برسد اما نتوانستیم اعتبارات را به استان آورده و طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.
 
وی اضافه کرد: اگر چه در سراسر استان برنامه‌های خوبی اجرا شد و اجرای 4 هزار و 800 طرح در طول سه‌ سال رکورد خوبی‌ است اما طرح‌های نیمه‌تمام برجای مانده از گذشته و تعهدات این حوزه‌ها بسیار زیاد است.
 

استان مازندران در پایان با بیان اینکه مشکل بیکاری استان نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این حوزه دارد، گفت: با توجه به حضور وزیر کار و وزیر ارتباطات تا پایان شهریورماه در مازندران خواستار پروتکل ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری هستیم تا شاید بخش‌های مختلفی از استان که نیاز به کمک دارد به این واسطه از این چالش مهم استانی عبور کند.
 
فارس
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار