کد خبر: ۲۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 28 April 2015
مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد بر مصرف متعارف سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: مصرف سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی مازندران کنترل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، علی رحمانی در همایش سلامت غرب مازندران در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد، اظهار داشت: شعار سال روز جهانی بهداشت، ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره انتخاب شده و در مازندران نگاه دقیق‌تری باید نسبت به مسئله کشاورزی و شالیزارها صورت گیرد.

وی افزود: تولیدکنندگان برنج و میوه‌جات در شالیزار و باغات سموم و کودهای شیمیایی را در رشد محصولات غذایی دخیل کرده و منجر به آلودگی‌های غذایی می‌شوند و این اثرات تا سالیان دراز در خاک باقی می‌مانند که سبب می‌شود تا علی‌رغم مشاهده یک محصول در ظاهر سالم، با غذایی که درصد ریسک پذیری بالایی دارد، مواجه شویم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد افزود: همراهی مردم در جهت امنیت غذایی در تولید، تأمین و مصرف مؤثر بوده و از آنجایی‌ که سلامت از هر حوزه دیگری مهم‌تر بوده،  این امر باید در سایه نظارت بهداشت محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه سلامت به تنهایی مسئول حفظ سلامت مردم و جامعه نیست، بلکه با توجه به فرابخشی بودن مسئله سلامت این مهم وظیفه‌ای همگانی بوده و باید بکوشیم تا سطح سواد سلامت همگانی ارتقا پیدا کند.

رحمانی گفت: متاسفانه تغذیه نامناسب و مواد غذایی آلوده در جهان، باعث مرگ 2 میلیون نفر در دنیا می‌شوند که اغلب از سنین کودکی قربانی می‌گیرد.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیان داشت: طیف وسیعی از بیماری‌ها به نوع تغذیه افراد بستگی دارد و این تعداد از بیماری‌ها می‌توانند مرگ آفرین باشند، به گونه‌ای که از یک مسمومیت ساده تا نوعی سرطان به نحوه غذیه فرد بستگی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از یک سوم آمار مرگ و میر در ایران در اثر بیماری‌های قلبی و سرطان است، تصریح کرد: با زندگی سالم و تغذیه مناسب می‌توانیم تا حدود زیادی از مرگ در اثر بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها جلوگیری کنیم و سلامتی را به خود هدیه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار