رییس فدراسیون ورزش روستایی خبر داد؛
این مسابقات با حضور چهل کشور به میزبانی کشور قرقیزستان در حال برگزاری می باشد که تیم ملی کشورمان برای نخستین بار در این رقابت ها حضور پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۹۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ 03 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، این مسابقات به مدت ۷ روز در کشور قرقیزستان با برگزاری مسابقاتی چون ماس کشتی، قزاق کشتی و دیگر بازیهای عشایری رایج در جهان برگزار می شود.
 
بنا به گزارش رسیده: غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و نایب رئیس انجمن جهانی بازی های سنتی ضمن تایید این خبر گفت: این مسابقات با حضور چهل کشور به میزبانی کشور قرقیزستان در حال برگزاری می باشد که تیم ملی کشورمان برای نخستین بار در این رقابت ها حضور پیدا کرده است.
 نخستین حضور ایران در رقابتهای جهانی عشایر
غلامرضا جعفری عنوان داشت: تیم ملی عشایر کشورمان با مساعدت وزارت ورزش و جوانان توانست در رشته های مختلف شرکت نماید که روز گذشته ورزشکاران ایرانی در دو وزن توانستند برنده مسابقات mass wrestling شوند و بعدازطهر شنبه ۱۳ شهریور دو ورشکار دیگر برای حضور در  مسابقات کشتی قزاق کوراش وزن کشی خواهند کرد.
 
رئیس فدراسیون ورزش روستایی که در این رقابتهای جهانی پارسا مدیرکل امور روستایی وزارت ورزش وی را همراهی می کند یاد آور شد؛ هدف از حضور در این مسابقات آشنایی با رشته های ورزشی در این مسابقات بوده است و کسب تجربه و نیز ملاحظه نحوه اجرایی آن قطعاً تجارب ما را بیشتر  خواهد کرد.
 
همچنين در این مسابقات رئیس فدراسیون ورزش روستایی کشورمان ضمن دیدار با آقايان أمان كولف (از مسئولين ورزش قرقيزستان ) و الماز بِك (مدير دپارتمان بازيها و ورزش ملي قرقيزستان) بر توسعه روابط في مابين ايران و قرقيزستان در حوزه ورزش روستايي و عشايري نيز تاكيد نمود.
 
شنیده ها حاکی از آن است؛ برای عضویت در کنفدراسیون جهانی این مسابقات از نماینده ایران دعوت به عمل آمده که ضمن قبول این دعوت برای شرکت در سمینار مزبور بر لزوم حفظ جایگاه و شان ورزش کشورمان تاکید شده است.
 
خاطر نشان می شویم این مسابقات تحت عنوان: World nomad games برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار