کد خبر: ۲۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 30 April 2015
فرمانده سپاه کربلای مازندران با تأکید بر توجه به ظرفیت ساحل دریا به‌عنوان یک منبع تولید ثروت برای کشور و رفع وابستگی به نفت، گفت: با مطالعه و تلاش می‎توان به رونق و خودکفایی واقعی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس محمدحسین بابایی چهارشنبه شب در جمع مسئولان، کارگران و بسیجیان این شهرستان با بیان اینکه چرخ اقتصاد کشور با فعالیت کارگران می‌چرخد و نقش کارگران در کشور بی‎بدیل است، اظهار کرد: با تکیه بر توان و ظرفیت‎های داخلی می‎توان کشور را به سمت آبادانی بیشتر راهنمایی کرد.

وی با تحلیل وضعیت اقتصادی جامعه و راه‎های برون‌رفت از این شرایط افزود: امروز مبنای اقتصاد کشور دچار چالش‎هایی است که بخشی از آن مانند تحریم‎ها و فشارهای دشمنان مربوط به بیرون است، اما در حقیقت سهم تحریم‎ها در مشکلات اقتصادی کشور 20 درصد و دلیل مابقی، مشکلات اقتصادی در داخل است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران مشکلات اقتصادی فعلی را ناشی از سیاست‎های دولت‎ها بعد از جنگ و در نتیجه فرهنگی اشتباه دانست که مربوط به طرح استعماری شاه با نام انقلاب سفید بود و خاطرنشان کرد: آمریکایی‎ها بعد از کودتای سال 1342 طرحی را آماده کردند تا مردم ایران را کاملاً وابسته به غرب کنند تا جایی که مردم تولید را رها کردند، در حاشیه شهرها به شغل‎های کاذب روی آوردند و زمین‎ها به دست خاندان شاهنشاهی افتاد.

این مسئول با تأکید بر ضرورت کاهش میزان وابستگی کشور به نفت، از ادامه اقتصاد نفتی در سال‎های پس از جنگ انتقاد و تصریح کرد: با ادامه این روند بود که دشمن توانست با اهرم نفت بر ما فشار وارد کند اما اکنون باید به توان داخلی توجه بیشتری کرد.

بابایی با تأکید بر توجه به ظرفیت ساحل دریای مازندران به‌عنوان یک منبع تولید ثروت برای کشور و رفع وابستگی به نفت، افزود: با مطالعه و تلاش و انقلاب در نگرش و اقتصاد کشور می‎توان به رونق و خودکفایی واقعی دست یافت.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در پایان با انتقاد از فرهنگ مصرف‌گرایی و تغییر ذائقه مردم نسبت به مصرف لوازم و وسایل اضافی در خانواده و جامعه، گفت: رونق اقتصاد تنها به دولت وابسته نیست بلکه باید به تغییر نگرش کلی جامعه و مردم و تلاش بیشتر در همه قسمت‎های کشور توجه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار