بانک مرکزی تغییرات قیمت 11 گروه کالایی را در هفته منتهی به دوم مهراعلام کرد که قیمت 10 گروه نسبت به هفته مشابه پارسال افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۰۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 01 October 2016
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته ذکر شده هم نشان می دهد که نسبت به هفته مشابه ماه قبل نرخ 3 گروه کالایی کاهش، 7 گروه افزایش و یک گروه نیز ثابت بود.
 
در هفته مورد گزارش ، در گروه لبنیات قیمت همه اقلام این گروه نسبت به هفته قبل از ان بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 2.6 درصد کاهش داشت و شانه ای 75000 تا 107000 ریال فروش می رفت.
 
برنج و حبوب
 
در گروه برنج قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی ثابت بود و بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 0.7 درصد و 1.7 درصد افزایش یافت. در گروه حبوب قیمت تمام اقلام این گروه بدون تغییر بود.
 
میوه ها و سبزی های تازه
 
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری سیب قرمز و نارنگی عرضه کیم داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شود.
 
میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای هلو معادل 0.4 درصد و موز 2.2 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.5 درصد تا 13.7 درصد کاهش داشت.
 
در گروه سبزی های تازه بهای گوجه فرنگی و سبزیهای برگی ثابت بود. قیمت خیار معادل 1.3 درصد و لوبیا سبز 1.1 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.9 درصد تا 5.2 درصد کاهش یافت.
 
گوشت قرمز و گوشت مرغ
 
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند بدون تغییر بود. بهای گوشت تازه گاو و گوساله معادل 0.2 درصد افزایش اما قیمت گوش مرغ 3.8 درصد کاهش داشت.
 
قند، شکر،‌ چای و روغن نباتی
 
همچنین در این هفته ، بهای قند معادل 0.2 درصد و شکر و چای خارجی هر یک 0.1 درصد افزایش یافت و قیمت انواع روغن نباتی ثابت بود.
 
قیمت لبنیات در هفته مورد بررسی نسبت به هفته مشابه سال قبل 3.6 درصد، تخم مرغ 10.7 درصد، برنج 49.2 درصد، حبوب 24.8 درصد ، میوه های تازه 10.1 درصد ، گوشت قرمز 7.3 درصد، گوشت مرغ 7.7 درصد ،‌قند و شکر 47.6 درصد،‌ چای 16.1 درصد و روغن نباتی نیز 4.2 درصد افزایش قیمت یافته است.
در این بخش تنها قیمت سبزی های تازه 3.8 درصد افت قیمت نشان می دهد.
برچسب ها: بانک مرکزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار