رییس کل دادگستری مازندران:
این سخن از حضرت امیر معیار عجیبی است که ما چطور فکر میکنیم؟؟ به خودمان یا به جامعه؟؟؟ پس بدانیم که تولید کننده با ایجاد اشتغال و تامین مواد جامعه و ارائه خدمات دیگر به عموم فقط به فکر خودش نیست بلکه او در راستای دغدغه جامعه و بشریت گام بر می دارد.
کد خبر: ۳۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 03 May 2015
جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی برای برون رفت از معظلات با حضور مسئولین استانی امروز در شهرستان آمل برگزار شد.

به گزارش تابناک، محمد محمد پور رئیس سازمان صنعت معدن تجارت مازندران یکی از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی را مواجه با بانک ها دانست وافزود: معوقات بانکی و ضمانت واحدهای صنعتی برای برخی واحدها که هدفی جز نیت خیر دو طرف نبوده امروز بر مشکلات تولید افزوده است.

وی در سخنان خود از تقوی فرد به عنوان متولی دستگاه قضایی استان برای کمک و حمایت واحدهای صنعتی که گاهاً دچار گرفتاری های قضایی می شوند استمداد طلبید و گفت: واحدهای صنعتی که گردانندگان اصلی چرخه اقتصاد جامعه می باشند، این روزها بیش از پیش به حمایت و توجه مسئولین خصوصا دستگاههای قضایی نیازمند هستند تا بتوانیم برای برون رفت از مشکلات آنان تمهیدات لازم بیندیشیم.

دراین نشست رضوی عضو انجمن کارفرمایان استان نیز انتقاداتی به نظام بانکی ابراز داشت و افزود: محاسبات بانکی برای سود و دیرکرد از سوی بانک ها غیرعادلانه و بعضا برخورد بانک ها برای دریافت معوقات نادرست می باشد.

وی ادامه داد: امروز بانک ها با اجیرکردن شرکت های تحت پوشش خود برای دریافت مطالبات خود به واحدهای صنعتی سخت گیری های ناشایستی می کنند که متاسفانه این امر تبعات اجتماعی نیز با خود به همراه دارد.

رضوی برای حفظ حرمت ها وهمچنین حل و فصل مشکلات صنعتی و دوری از هر گونه جسارت از سوی دستگاهها و بانک ها خواستار تشکیل کارگروه تخصصی مرتبط با بخش تولید و بنگاههای اقتصادی در دستگاه قضا  شد.

وی گفت: واحدهای صنعتی بصورت زنجیره ای با هم در ارتباط هستند و در این شرایط تورم، رکود و تحریم ها باید به این زنجیره مدد رساند تا شاهد بیکاری و خدای نکرده رشد روز افزون ورشکستگی نباشیم.

در این جلسه تقوی فرد مدیرکل دادگستری استان نیز در راستای حمایت از واحدهای تولیدی اذعان داشت: حضور متولی صنعت استان و حضور دستگاه قضایی  در کنار شما تولید کنندگان بیانگراین است که آمده ایم تا از این قشر زحمتکش حمایت کنیم.

حجت الاسلام تقوی فرد با اشاره به نرخ سودهای بالای بانکی در نظام بانکی گفت: هرگاه صنعت ما پشتوانه اش ربا باشد، صنعت ما جهنم خواهد بود و نرخ با سود30% صنعتگران را به چالش می کشاند.

وی گفت: اگر چه  قانون نظام بانکی خشک و انعطاف ناپذیراست، دستگاه قضایی با توجه به اهمیت موضوع  به این مهم و کمک به صنعتگران آنان را دلگرم کرده و با تصمیم گیری معقولانه، نتیجه ای مثبت برای واحدهای صنعتی میگیریم.

تقوی فرد در بخشی از سخنان خود با تاسی ازحدیثی از حضرت علی (ع) اذعان داشت: اگر کسی هم و غمش فقط شکمش باشد، قیمتش به آن چیزی است  که  در شکمش است.

وی ادامه داد: این سخن از حضرت امیر معیارعجیبی است که ما چطورفکر میکنیم ؟؟ به خودمان یا به جامعه؟؟؟ پس بدانیم که تولید کننده با ایجاد اشتغال و تامین مواد جامعه و ارائه خدمات دیگر به عموم فقط به فکر خودش نیست بلکه او در راستای دغدغه جامعه و بشریت گام بر می دارد. از این رو برهمه دستگاههای اجرایی فرض است که لحظه ای از کمک به واحدهای تولیدی فعال دریغ نورزند.

صنعت در خدمت جامعه وتولید کننده درخدمت  جامعه می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار