دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به نص قانون، پرداخت هزینه بیمه مکمل درمان را وظیفه سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: بازنشستگان نباید هزینه بیمه تکمیلی را بپردازند.
کد خبر: ۳۰۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 02 October 2016
 ایسنا، نصرالله دریابیگی در جشن تکریم بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به مشکل معیشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان اظهار کرد: کدام وزیر و مسئولی قادر به اداره زندگی خود با حقوق ماهیانه یک میلیون تومان است که بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از 30 سال رنج کار، باید با این حقوق زندگی کنند.
 
وی با لازم‌الاجرا دانستن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد: چرا صاحبان تامین اجتماعی باید اینقدر درد بکشند و گرسنه باشند و با وجود وعده‌های انتخاباتی نمایندگان مجلس برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، هنوز این قانون اجرایی نشد؟
 
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران، بیمه مکمل درمان را چنگ‌اندازی به سفره کارگران دانست و افزود: بیمه تکمیلی حق بازنشستگان تامین اجتماعی است و نباید از جیب آن‌ها پرداخت شود، بلکه طبق نص صریح قانون، هزینه این بیمه برعهده سازمان تامین اجتماعی است.
 
وی با اشاره به طرح ادغام صندوق‌ها با تامین اجتماعی تاکید کرد: می‌خواهند با ادغام دو صندوق زغال سنگ البرز مرکزی با تامین اجتماعی، بازنشستگان تامین اجتماعی را از حداقل حقوق هم محروم کنند.
 
دریابیگی با تاکید بر وحدت و انسجام جامعه کارگری و دوری از تفرقه ‌افکنی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: حمایت از قانون کار و الزام تامین اجتماعی و کوتاهی دست نااهلان از سازمان و بانک رفاه کارگران خواسته بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی است.
 
وی افزود: دولت از سال 1354 تاکنون 120 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و برنامه تسویه حساب دولت با این سازمان باید در برنامه ششم توسعه کشور گنجانده شود.
 
دریابیگی همچنین خواستار رفع تبعیض بین کارمندان و کارگران تامین اجتماعی شد و گفت: حقوق کارمندان سازمان از جیب کارگران پرداخت می‌شود ولی در میزان متوسط حقوق تفاوت زیادی وجود دارد که باید در راستای تحقق عدالت اجتماعی، تبعیض موجود برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار