مدیرعامل کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران از تعطیلی کارخانه‌های خوراک دام مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰ 17 November 2016
حسین کیهانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که به دلیل مشکلات اقتصادی، مسائل مالیاتی  و نبود اعتبارات، بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی خوراک دام، طیور و آبزیان تعطیل شده‌اند، اظهار کرد: واحدهایی که تعطیل نشده‌اند نیز با ظرفیت کمتر از 30 درصد فعالیت می‌کنند.
 
رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور گفت: این معضل نمودی ملی نیز داشته است و اکثر کارخانه‌های تولیدی خوراک دام و طیور در حال ورشکستگی و تعطیلی هستند.
 
وی افزود: بازار دام و طیور به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، کشش تحرک اقتصادی را ندارد و به صورت زنجیره‌وار تمامی مشاغل وابسته خود را درگیر کرده است.
 
کیهانی با بیان این‌که فقط یک واحد تولیدی ما بیش از 50 میلیون تومان طلب دارد، تاکید کرد: کارخانجات خوراک دام  و طیور استان بیش از 50 میلیارد تومان طلب دارند.
 
وی سرمایه کارخانجات خوراک دام و طیور را اعتباری دانست و خاطرنشان کرد: نقدینگی در صنایع مربوط به دام و طیور واقعا ضعیف است و این روال اعتباری موجب شده تا در شرایط بد اقتصادی شاهد کمبود نقدینگی باشیم.
 
مدیرعامل کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران با بیان این‌که تولیدکنندگان این صنعت از امنیت شغلی مناسبی برخوردار نیستند، اظهار کرد: هدف ما امنیت غذایی و بهداشتی مردم است، اما کسی به فکر حمایت از این صنعت نیست و هر روز شاهد تعطیلی یکی از واحدهای تولیدی در استان هستیم.
 
کیهانی تصریح کرد: پس از صنعت نفت بیشترین سرمایه‌گذاری در صنعت دام و طیور شده است اما نبود حمایت‌ها و شرایط نامساعد اقتصادی موجب شده که رو به افول برویم.
 
وی در مورد تعداد کارخانه‌های تعطیل شده خوراک دام و طیور در مازندران گفت: 50 کارخانه در مازندران فعال بودند که امروز فقط 20 کارخانه آن هم با ظرفیت کمتر از 30 درصد فعال هستند.
 
کیهانی میزان اشتغال‌زایی مستقیم کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران را بیشتر از 1700 نفر دانست و گفت: برای این صنعت بیش از 3100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
 
رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور با بیان این‌که هیچ کس صدای ما را نمی‌شوند و به ما کمک نمی‌کند، در برشماری مشکلات کارخانجات خوراک دام و طیور گفت: این صنعت از نبود بخشودگی مالیاتی رنج می‌برد، بین دو وزارتخانه مانده و متولی مشخصی ندارد، نهاده‌های مورد نیازش به درستی تامین نمی‌شود و و گوش شنوایی برای مشکلات آنان وجود ندارد.
 
کیهانی توجه به مشکلات تولیدکنندگان صنعت خوراک دام و طیور را خواستار شد و اظهار کرد: مسئولان به وعده‌هایی هم که به ما داده‌اند عمل نکردند و واقعا نمی‌دانیم چگونه جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی خود را بگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار