مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از تولید ۵۳۱ تنی عسل با میانگین ۱۱ کیلوگرم در هر کندو در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 17 November 2016
به گزارش تابناک مازندران به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، فرزین فرهادی اظهار داشت: در شهرستان قائم‌شهر 478 نفر به صورت مستقیم به شغل پرورش زنبورعسل فعالیت دارند.
 
وی افزود: از 44 هزار و 405 کندوی موجود در این شهرستان بیش از 531 تن عسل با میانگین 11 کیلوگرم در هر کندو تولید و به بازار مصرف عرضه شد.
 
فرهادی با بیان اینکه صنعت زنبورداری دارای توجیه اقتصادی فراوانی برای باغداران است، ادامه داد: زنبورداران این شهرستان در هنگام کوچ کندوها، برحسب زمان گلدهی و شهد مناطق اقدام به کوچ می کنند.
 
 تولید 90 هزار میلیون ریالی گوشت سفید در فریدونکنار
 
محمدرضا ضیایی با بیان اینکه در سال های اخیر گوشت طیور به عنوان یک منبع پروتئین حیوانی به طور سریع در تغذیه انسان مورد استفاده قرار گرفته که این امر توجه به تولید را در بخش دام دو برابر کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر هشت واحد مرغداری گوشتی در شهرستان فریدونکنار فعالیت دارند.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اعلام اینکه در این واحدها 45 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند، گفت: هشت ماهه امسال 776 هزار قطعه مرغ گوشتی در واحدهای مرغداری این شهرستان تولید شد که یک هزار و 522 تن گوشت سفید به ارزش 90 هزار میلیون ریال توزیع و روانه بازار شد.
 
برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاها
 
حسن رزاقی در دوره مهارتی پرورش سبزی و صیفی که با محوریت تولید محصول سالم و کاهش مصرف سموم برای اعضای صندوق خرد زنان روستایی عزیزک شهرستان بابلسر برگزار شد اظهار کرد: یکی از اهداف تشکیل صندوق‌های خرد زنان روستایی بالا بردن سطح دانش و آگاهی زنان روستایی در زمینه تولید محصولات کشاورزی، افزایش عملکرد و کاهش مصرف سموم در سطح روستاها و افزایش سلامت جوامع روستایی است.
 
وی ادامه داد: بعد از آماده سازی یکنواخت و همسطح کردن زمین برای کاشت سیر از باکتری های تثبیت کننده فسفر استفاده می شود به طوری که حبه های سیر آماده کاشت در محلول آماده شده قرار داده و کاشت انجام شود
 
توزیع بیش از 790 کیلوگرم بذر کلزا بین بهره‌برداران
 
مجید جعفری گفت: کشت کلزا یکی از بنیادی‌ترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی است و بر همین اساس 210 هکتار از اراضی شهرستان با 126 نفر بهره‌بردار به کشت این محصول پرداخته‌اند.
 
وی افزود: 898 کیلوگرم بذر کلزا در اختیار شهرستان قرار گرفت که 796 کیلوگرم بین بهره‌برداران توزیع‌شده است.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی سیمرغ با اشاره به اینکه ارقام ابلاغی کلزا به شهرستان از نوع هایولا 401، هایولا 50، تراپر و آگامکس بوده است، بیان کرد: بسته‌های حمایتی مانند اختصاص یارانه بذر، تسهیلات سرمایه در گردش، اختصاص سم علف‌کش بوتیزان استار، بیمه رایگان کلزا و تخصیص تسهیلات در اختیار بهره‌برداران قرار گرفت.
 
این مسؤول ادامه داد: 133 هکتار از اراضی زیر کشت کلزا قرار گرفته‌اند که 115 هکتار سطح سبز شهرستان است.
 
4 دیوار‌کشی غیر‌مجاز در سوادکوه قلع و قمع شد
 
علیرضا مرادیان با اشاره به اهداف و رسالت‌های جهاد‌کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری‌ها، گفت: حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و جلوگیری از عملیات‌های اجرایی در تغییر آن و رفع تجاوز در دستور کار قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه چهار مورد دیوار‌کشی غیر‌مجاز در سوادکوه قلع و قمع شد، افزود: این دیوار‌کشی‌های غیر‌مجاز براساس سیاست‌های کلان جهاد‌کشاورزی در روستا‌های مته‌کلا و کچید بخش زیراب شهرستان سوادکوه قلع و قمع شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه خاطر‌نشان کرد: اجرای حکم قلع و قمع با حکم دادستان و حضور نمایندگان جهاد کشاورزی، شورای دو روستا و نیروی انتظامی انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار