کد خبر: ۳۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 10 May 2015
 مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به حدود ۱۲۰ هکتار وسعت باغات مرکبات این استان، گفت: با این میزان وسعت ۵۰ درصد تولیدات مرکبات کشور را مازندران تامین می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا شعبانی به پیش بینی ۲.۵ میلیون تن تولید در سال جاری اشاره و اظهار داشت: این میزان تولید در سال جاری مستلزم حمایت دولت و کمک مسئولان استانی در جهت بازار یابی و صادرات شود.

وی تصریح کرد: ۶ هزار میلیارد تومان سهم برای کشت درآمد استان در سال جاری است که با برنامه ریزی های دولت و حل مسئله تحریم برای صادرات اقدام کنیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه مازندران در تولید مرکبات دارای پتانسیل ها و ظرفیت های مختلفی است، اذعان داشت: با برنامه ریزی درست محصولات باغی استان در بازارهای جهانی راه یابد و این امر برای ارائه برند مخصوص محصولات کشاورزی مازندران لازمه این امر است.

شعبانی با اعلام اینکه از محصولات باغی می توان در صنایع تبدیلی و آبمیوه گیری استفاده کرد، افزود: اتحادیه باغداران استان دارای ۲۰ هزار عضو دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در تولید محصولات کشاورزی، افزود: با توجه به این ظرفیت های استان می توان در درآمد زدایی و ایجاد اشتغال  که از دغدغه های دولت و مردم است برداشت خوبی از باغات مازندران داشته و درآمد آن کمک به کشور و استان شود.

شعبانی با اشاره به شعار سال جاری مقام معظم رهبری دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: امیدواریم با توجه به شعار سال رهبری گام های موثری در خصوص تولیدات محصولات باغی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات توسط باغداران مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد کرده است، اظهارداشت: متاسفانه اداره مالیات مشکلات عدیده ای بر سر راه تشکل های تولیدی و اتحادیه باغداران ایجاد نموده است که حل این مسئله نیازمند به همدلی و همدلی مسئولان استانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار