طنزنامه بلاغ
از آنجایی که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در حال تدارک یک سفر خارجی هستند و فعلا همچون سایر اعضای هیات دولت، فرصتی برای نظارت ندارند، هم‌استانی‌های گرامی می‌توانند با خاطری آسوده و بدون تشویش، وانِت وانِت هیزم جابه‌جا کنند.
کد خبر: ۳۵۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۳ 01 January 2017
 بلاغ، یک مقام مسؤول گفت: با ورود جبهه جدید هوای سرد و افت شدید دمای هوا، به خاطر قرار گرفتن مازندران در انتهای خط لوله انتقال گاز و احتمال 99 درصدی قطع گاز در استان، هم استانی‌های گرامی می‌توانند برای تامین هیزم، از جنگل‌ها استفاده کنند و بدون هیچ نگرانی از انقراض جنگل‌های مازندران، سوخت جایگزین خود را تهیه کنند.
 
از آنجایی که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در حال تدارک یک سفر خارجی هستند و فعلا همچون سایر اعضای هیات دولت، فرصتی برای نظارت ندارند، هم‌استانی‌های گرامی می‌توانند با خاطری آسوده و بدون تشویش، وانِت وانِت هیزم جابه‌جا کنند.
 
پیشنهاد می‌شود به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز، در بخش خانگی، هر سه الی چهار خانواده، در یک منزل گرد هم جمع شوند تا با قطع گاز روبرو نشویم. از سویی این کار فرهنگی، سبب پیوند بیشتر قلب‌ها می‌شود و می‌تواند در رفع کدورت‌ها مؤثر باشد.
 
لازم است هم‌استانی‌های گرامی، برای ذخیره‌سازی نان، اقدام فوری داشته باشند زیرا همانند برف غافلگیرکننده آذر، مسؤولین دوباره غافلگیر شده و نانوایی‌ها سوخت جایگزین نخواهند داشت.
 
به علت شدت سرمای هوا و احتمال مرگ و میر دام و طیور و پیشگیری از خسارت بیشتر و همچنین عدم توانایی استان برای جبران خسارت‌ها، ستاد تازه‌تاسیس و تازه‌کار پیشگیری و کنترل بهتر حوادث، پیشنهاد می‌کند، تمامی دام‌ها و طیور در استان ذبح و برای مصرف ذخیره‌سازی شوند تا بعدا جزو مردار محسوب نشوند و آمار خسارت کاهش یابد.
 
همچنین به خاطر تکرار پیاپی این حوادث در سال‌های اخیر، این حوادث از غیرمترقبه به حوادث ترقبه تغییر نام داده شده تا هم‌استانی‌ها انتظار کمک و مدیریت نداشته باشند.
 
باید خاطرنشان کرد که غافلگیری از بارزه‌های مشخص و ظرافت‌های مدیریتی است و باید نه تنها هم‌استانی‌ها، بلکه تمامی هموطنان توجه داشته باشد که مس<ول هم مثل بقیه ملت، آدم است و زن و بچه دارد، شاید مسئله‌ای را فراموش کرد و یا حواسش نبود و غافلگیر شد، بالاخره مسؤول بنده خدا هم مسؤول اداره یک زندگی‌ست و باید علاوه بر مسؤولیت رسیدگی به کار ملت، با تورم هم در زندگی شخصی خود دست و پنجه نرم کند، لذا از تمامی مردم فهیم و با شعور خواهشمندیم مانند همیشه صبورانه رفتار کنند و اگر گاز و برق قطع شد و نفت هم گیرشان نیامد و وسیله گرمایشی نداشتند، با مدنظر قرار دادن چوب‌های مرغوب جنگل‌ها به عنوان سوخت، دست از سر کچل مدیران بردارند، تا آنها هم به زندگی خود برسند.
 
ستاد بحران شهرستان‌ها هم توجه داشته باشند، از بزرگ‌نمایی مشکلات مردم در انعکاس به مدیران استانی اکیدا خودداری کنند، چرا که همین امر سبب بالا رفتن سطح توقع مردم خواهد شد.
 
و من الله توفیق
برچسب ها: طنزنامه بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار