کد خبر: ۳۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 16 May 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از میزبانی 250 امامزاده استان از جشن عید مبعث خبر داد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینکه از روزهای گذشته امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران آماده میزبانی برای برگزاری جشن عید مبعث شدند، گفت: جشن عید مبعث با همکاری هیئت امنای بقاع متبرکه و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان استان، با چراغانی محوطه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن عید مبعث در 250 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، افزود: سازمان اوقاف با همکاری مردم و هیئت‌های مذهبی میزبانی این جشن‌ها را در اماکن مذهبی برعهده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عید مبعث را یکی از اعیاد مهم مسلمانان و شیعیان دانست و بیان کرد: در روز مبعث، رسالت و پیام حیات‌بخش الهی به انسان‌ها توسط حضرت محمد (ص) نازل شد.

این مسئول با اشاره به سخنرانی مبلغان و ائمه جمعه در جشن مبعث حضرت رسول اکرم‌ (ص)، تصریح کرد: در این جشن‌ها سخنرانان و مبلغان اهمیت بعثت پیامبر اسلام (ص) را برای مردم بیان می‌کنند.

علیزاده با عنوان اینکه در بعضی از مکان‌های برگزاری این جشن‌ها به نام‌های محمد، مصطفی و امین هدیه داده می‌شود، خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، خیمه‌های معرفت و نمایشگاه‌های فرهنگی و قرآنی از دیگر برنامه‌های جشن عید مبعث در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در پایان گفت: جشن‌ها و ولادت‌های ائمه اطهار (ع) باید هرچه باشکوه‌تر به همراه تبیین بیشتر اهداف مبعث برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار