مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مازندران با پیشینه خوب تاریخی و اسلامی، موقوفاتی با سابقه ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله دارد.
کد خبر: ۳۵۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 03 January 2017
به گزارش تابناک مازندران،  به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، با بیان اینکه در مقوله وقف و ترویج آن نیازمند حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه مردم و مسؤولان هستیم، گفت: مازندران با پیشینه خوب تاریخی در اسلام
 
موقوفاتی با سابقه ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله دارد.
وی با بیان اینکه برای گسترش عمل خداپسندانه وقف نیازمند حمایت علما و روحانیون در منابر و رسانه‌ها و خبرنگاران هستیم، افزود: خبرنگاران و علما با معرفی این سنت خداپسندانه می‌توانند کمک بسیار خوبی به فرهنگ وقف کنند و با توسعه این عمل خیر بسیاری از کمبودهای موجود در حوزه‌های مختلف برطرف می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه انسان می‌تواند در بسیاری از بخش‌های جامعه با نیت خیر منشأ آثار و برکاتی باشد، تصریح کرد: برخی از انسان‌ها سراسر وجودشان برکت و خدمت است و مردم از طول دوران عمر، علم، اندیشه، ذوق و ابتکارات‌شان بهره‌ها برده‌اند.
وی با اشاره به اینکه امام راحل عمر گرانبهای خود را صرف احیای اسلام و روشنی بخشی به قلوب مسلمان جهان کردند، ادامه داد: امروز حضور و راهبری مقام معظم رهبری در جهان اسلام سراسر خیر و برکت است.
علیزاده با اشاره به برخی از مسائل اخلاق در اسلام و محسنات دین و شریعت در خدمت به مردم و دفاع از مظلومان و حمایت از محرومان اظهار کرد: نگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) در مکتب نبوی در مورد خدمت به بشریت و عمری که از خدا می‌گیرد این چنین است که باید عمر گرانبها و علم انسان در خدمت بشر و اعتلای آن و نیز گسترش اخلاق و عدالت  باشد.
وی با تأکید بر اینکه در بخش ساماندهی مدیریت مساجد تلاش می‌شود تا شرایط به بهترین وجه ممکن برای نمازگزاران فراهم و از ظرفیت‌های موجود در آنها نیز برای بسط و گسترش فرهنگ ناب و شریعت شیعی بهره‌گیری شود، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در اماکن متبرکه استان در گسترش فرهنگ اسلامی و دین به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
 
ثبت ۹۰ وقف در سال جاری در مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف با توجه به همه تلاش‌های مسؤولان در دولت، ستادهای نماز جمعه و حوزه‌های علمیه مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: تا سال ۸۸ میانگین موقوفات جدید در کشور ۱۹۶ وقف جدید بود و امسال فقط در مازندران حدود ۹۰ وقف جدید ثبت شده است.
علیزاده با بیان اینکه موقوفات ظرفیت خوبی برای عمل به خیر هستند و با وقف می‌توان بسیاری از معضلات جامعه را برطرف کرد، گفت: جابجایی‌ها در هر سازمان و نهادی طبیعی است و این جابجایی‌ها در اوقاف در راستای پیشبرد اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه و نظام جمهوری اسلامی انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار