کد خبر: ۳۶۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 25 January 2017
سمیه رضایی
اگر چه این روزها امکانات ورزشی در همه جای دنیا برای زنان و مردان یکسان است و همه از نظر امکانات در یک سطح قرار دارند، اما ورزش فوتسال بانوان در یزد نتوانسته جایگاه مطلوبی را به‌دست بیاورد.
تیم فوتسال بانوان یزد در فصل گذشته به لیگ برتر صعود کرد اما با توجه به این که این تیم از سوی مسئولان ورزشی و هیات قبلی فوتیال استان مورد حمایت واقع نشد، عطای ماندن در لیگ برتر را به لقایش بخشید و در نهایت به طور کامل منحل شد.
البته با شروع فصل جدید بازی‌های لیگ دسته یک فوتسال بانوان، مسئولان استان تصمیم گرفتند مجدداً در بخش فوتسال بانوان تیم‌داری کنند و این در حالی بود که 3 بازیکن غیربومی این تیم به عضویت سایر تیم‎های لیگ برتر در آمده بودند و بازیکنان یزدی این تیم نیز از نظر روحی دچار ضربه شده و همگی فوتسال را کنار گذاشته بودند.
با این وجود و به دنبال وعده‌های جدید مسئولان استان مبنی بر تیم‎داری و حضور نماینده استان با نام «دانشگاه علمی کاربردی ورزش و جوانان یزد» در لیگ دسته یک کشور، بازیکنان یزدی دوباره پا به توپ شدندتا به امید روزهای خوب و صعود دوباره‌شان به لیگ برتر در این رقابت‌ها بازی کنند اما داستان برای این تیم دوباره جور دیگری رقم خورد.
با شروع بازی‌ها و اختصاص نیافتن سالن اختصاصی برای تمرینات تیم، نماینده استان نتوانست انتظارات را برآورده کند به طوری که در دور رفت از بین 5 تیم حاضر در گروه دوم، جایگاه چهارمی را از آن خود کرد و نبود امید بین بازیکنان این تیم و روحیه پایین اعضای کادر فنی و بازیکنان سبب شد تا تیمی که فصل قبل با اقتدار به لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور صعود کرده بود، در فصل جاری دور از انتظار عمل کند.

ادامه بی‌مهری‌ها
سرمربی تیم فوتسال بانوان دانشگاه علمی کاربردی ورزش و جوانان یزد با اشاره به این که تیمش امسال در لیگ از جایگاه خوبی برخوردار نیست، به همشهری می‌گوید: با توجه به اتفاقات و بی‌مهری مسئولان هیات فوتبال استان در فصل گذشته، قرار نبود دیگر هدایت تیمی را در مسابقات مختلف به عهده بگیرم.
«فاطمه نادریان» ادامه می    دهد: تصمیم داشتم با مکاتباتی که با فدراسیون فوتبال کشور انجام داده بودم، تنها به عنوان ناظر بازی‌ها در فوتبال حضور داشته باشم اما باز هم به‌خاطر علاقه‌ای که به شهر خودم داشتم نتوانستم فوتسال بانوان استان را به حال خود رها کنم لذا مجدداً به دنیای مربیگری بازگشتم.
وی عنوان می‎‎کند: البته زمانی‌که مسئولان دانشگاه علمی کاربردی از من برای هدایت تیم فوتسال بانوان دعوت کردند، همه چیز برنامه‌ریزی شده و مقرر بود که با نظم خاصی تیمداری انجام شود.
نادریان می    گوید: هر چند تصمیم این‌گونه بود که برای تیم سالن اختصاصی برای تمرینات در نظر گرفته و حتی با بازیکنان قرارداد بسته شود ولی سالن اختصاصی در اختیار تیم قرار نگرفت و زمان اندکی برای آماده‌سازی تیم در اختیار ما قرار دادند.
وی اظهار می‎‎کند: اگر وعده‌های داده شده مسئولان تحقق پیدا می‌کرد تیم با انگیزه بیشتری به مصاف حریفانش در لیگ دسته یک می‌رفت و به راحتی می‌توانست جایگاه مناسبی را در لیگ جاری به ‌دست بیاورد.
وی می‌افزاید: مسئولان ورزشی استان به ورزش بانوان بی    مهری کردند و اندکی از توجهی که از سوی هیات فوتبال به فوتبال آقایان وجود دارد را به فوتسال بانوان نشان ندادند، هر چند که جا دارد از حمایت‎‎های «آزاده دهقان» مسئول ورزش بانوان و «ابوالفضل کارگر» معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان که در این مدت همه جانبه حامی ما بودند و برای پیشرفت فوتسال بانوان در استان گام‌های بلندی برداشتند، قدردانی کنیم.

وعده صدرنشینی
سرمربی تیم فوتسال بانوان علمی کاربردی ورزش و جوانان یزد تصریح می‎کند: برای شروع بازی‌ها در لیگ دسته یک با 10 بازیکن یزدی و 2 بازیکن غیربومی تمرین را آغاز کردیم ولی از همان ابتدا با توجه به نامناسب بودن زمین تمرینی، پای یکی از بازیکنان غیربومی تیم دچار آسیب‌ شد.
وی با بیان این که عمل نکردن مدیران تیم به وعده‌هایشان بازیکنان تیم را کاملاً بی‌انگیزه کرد، می‌گوید: در ابتدای فصل مدیران تیم تصمیم داشتند با بازیکنان قرارداد منعقد کنند ولی به‌قدری مبلغ قراردادها پایین بود که حتی هزینه رفت و آمد بازیکنان تیم برای حضور در تمرینات را که هر روز در زمین    های مختلفی برگزار می    شد نیز تامین نمی    کرد.

   فوتسال بانوان را بیشتر حمایت خواهیم کرد
رئیس هیات فوتبال یزد با اشاره به این که فوتسال بانوان هم در استان اهمیت زیادی دارد، می‌گوید: در فصل گذشته با توجه به این که رئیس هیات فوتبال استان نبودم باز هم نتایج فوتسال بانوان را با جدیت پیگیری می‌کردم و کم و بیش در جریان اتفاقات این تیم هستم.«عبدالرضا دستا» اضافه می‎‎کند: زمانی‌که تیم از فعالیت در لیگ برتر بازماند، مجدداً تصمیم گرفتیم با حامی مالی جدید در بازی‌های لیگ دسته یک فوتسال بانوان تیم‌داری کنیم و توانستیم در دور رفت میزبانی را به‌دست بیاوریم و با در اختیار قرار دادن سالن و امکانات ورزشی این تیم را در جهت پیشرفت یاری کنیم.وی ابراز امیدواری می‎‎کند که با پشتیبانی بیشتری که از این تیم صورت خواهد گرفت، در بازی‌های آینده جایگاهی درخور فوتسال بانوان استان کسب شود.وی می‌گوید: تصمیم داریم در آینده هم برای پیشرفت فوتسال بانوان و هم برای پیشرفت فوتسال آقایان برنامه‌ریزی مدونی را صورت دهیم و با برگزاری لیگ‌های داخلی در استان، این تیم‌ها را حمایت و با شناسایی استعدادها در این بازی‌ها، فوتسال بانوان و آقایان استان را به طور زیربنایی پشتیبانی کنیم.دستا تصریح می‌کند: قطعاً برای ما پیشرفت و نام‌آور شدن استان بسیار مهم است و با این که در نیم فصل اول لیگ دسته یک فوتسال بانوان نتایج خوبی به دست نیامد تلاش داریم در نیم فصل دوم تیم با انگیزه بیشتری به مصاف حریفان برود و جایگاه خوبی را در این رقابت‌ها به‌دست بیاورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار