نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: آشناسازی مردم دنیا با اهداف عالی انقلاب اسلامی مهمترین رسالت مهاجران ساکن در ایران است.
کد خبر: ۳۹۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 07 March 2017
به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمدرضا ناصری  در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی افغانستان شناسی در یزد افزود: خدمت به مسلمانان و مردم مظلوم مهمترین ویژگی ارزش ‌های انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: مهاجران افغانستان در ایران باید همه تلاش خود را برای پیشرفت علمی، آموزشی و دینی به کار گیرند و جوانان نیز بیش از پیش نسبت به هدف خود از زندگی آگاهی داشته باشند.
امام جمعه یزد ‌تصریح کرد: مسلمان باید تفسیرهای دینی را از اهل علم و دین پیگیری کنند تا گمراه نشوند.
محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز با بیان اینکه کشورهای ایران و افغانستان بیشترین اشتراکهای مذهبی، تمدنی، فرهنگی و زبانی دارند گفت: باید ظرفیتها و توانمندیهای جامعه مهاجرین افغانستان تقویت و از آسیبها جلوگیری و پیشگیری شود.
در این همایش از برگزیدگان رشته های حفظ و قرائت قرآن، هنری، فرهنگی و ورزشی با اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر تجلیل شد.
چهارمین همایش ملی افغانستان شناسی با حضور اتباع و مهاجران نخبه، دانش آموز و دانشجوی افغانستانی به مدت سه روز در یزد برگزار شد.
آشنایی نسل دوم و سوم پناهندگان افغانستانی با کشورشان، ارتقای اطلاعات ملی و میهنی، زمینه ‌سازی مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی، گسترش فعالیتهای علمی و هنری، افزایش نشاط دانش آموزان به منظور تقویت انگیزه بازگشت داوطلبانه به کشور خود از جمله اهداف این همایش بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار