استاندار مازندران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به فکر منافع تولید کنندگان است واجازه سوء استفاده برخی ها را نخواهد داد ، گفت: واردات برنج بیشتر از نیاز مصرفی کشور به معنی خدشه وارد کردن به منافع شالیکاران است
کد خبر: ۴۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 01 June 2015

به گزارش تابناک، صبح امروز دوشنبه جلسه تنظیم بازار مازندران تشکیل شد. در این جلسه استاندار مازندران ربیع فلاح گفت: من به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران اجازه نخواهم داد منافع شالیکاران این استان که 42درصد برنج کشور را تامین می کنند، به خطر بیفتد.



ربیع فلاح با تاکید بر این نکته که نیاز مصرفی سالانه برنج در کشور حدود دو میلیون و 200هزار تن است، اظهار داشت: بر اساس آمار , متوسط کمبود که با واردات باید جبران شود، حدود 600هزار تن است و اینکه واردات برنج بیش از یک میلیون تن صورت بگیرد و در زمان برداشت توزیع شود، مغایر با رویکرد دولت تدبیر و امید است.




استان مازندران 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که سالانه با تولید بیش از یک میلیون و 50هزار تن برنج سفید 42درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند. در حال حاضر نشاء شالی در استان در حال انجام است و در حال حاضر بیش از 180هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران نشا کاری شده است و تا دو ماه آینده برنج نو وارد بازار مصرف می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار