بیمه حوادث ساعتی، روزانه و هفتگی با هدف ایجاد امنیت روحی و روانی بین گردشگران بویژه خطر غرق شدگی در سواحل مازندران اجرا می شود.
کد خبر: ۴۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 01 June 2015

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران روز دوشنبه در جلسه ستاد طرح ساماندهی سواحل دریای خزر با بیان این مطلب افزود: بیمه حوادث علاوه بر 92 نقطه ای است که در قالب طرح سالمسازی دریا برای شنای گردشگران مهیا شده است.



علیرضا یونسی بر اهمیت حضور تمام گروه های امداد و نجات در نقاط مختلف استان حتی مناطق ممنوعه شنا تاکید کرد و گفت: با هماهنگی نمایندگی بیمه ایران در مازندران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجریان طرح های ساماندهی دریا در سواحل باید خدمات بیمه حوادث گردشگران را انجام دهند.



وی ادامه داد: به طور یقین در تعطیلات آخر این هفته با انبوهی از مسافران و گردشگران مواجه خواهیم شد که همه اعضای ستاد ساماندهی سواحل دریای خزر استان، مسوول حفظ جان، مال و امنیت آنان هستند.

وی با بیان این که جمیعت هلال احمر و نیروی انتظامی باید مناطق ممنوعه شنا را تحت پوشش قرار دهند، بیان داشت: این بهانه که بودجه و اعتباری برای پرداخت به نیروی انسانی برای پوشش این مناطق تامین نشده است، پذیرفتنی نیست.



یونسی در عین حال ادامه داد: البته استانداری از طریق وزارت کشور که متولی طرح های ساماندهی سواحل دریا است، پیگیری های لازم را برای تامین اعتبار مورد نیاز انجام می دهد.



وی تاکید کرد: ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران امسال از دستگاه های ذی ربط می خواهد تا علاوه بر طرح های سالمسازی، ناجیان غریق را در نقاطی از ساحل مستقر کنند که در سال های گذشته بیشترین تعداد غرق شدگان را داشتند.



بیش از 500 نقطه شنا ممنوعه در سواحل مازندرانی خزر شناسایی شده است.



هر چند بر اساس آمار پزشکی قانونی شمار غرق شدگان دریا از 187 نفر در سال 88 به 214 نفر در سال 91 افزایش یافت اما این آمار در سال 92 به 182 نفر و پارسال با 52 درصد کاهش به 98 نفر رسیده است.

اعضای ستاد ساماندهی سواحل مازندران همانند سال گذشته بر لزوم اطلاع رسانی به گردشگران درباره خودداری از شنا در نقاط ممنوعه تاکید کردند.



بیشترین تعداد غرق شدگان در دریا مربوط به کسانی است که یا به فنون شنا آشنا نیستند و یا این که شنا در استخر با دریا را یکی دانسته و اقدام به شنا در نقاط کور و ممنوع می کنند.



سید امیر حسینی جو فرماندار عباس آباد نیز بر لزوم یکسان سازی دستورالعمل و اجرایی شدن چگونگی استفاده زنان از جت اسکی در وساحل دریای خزر مازندران تاکید کرد و گفت: اختلاف سلیقه در استفاده از جت اسکی زنان موجب بی اعتمادی شهروندان می شود.



وی با بیان این که باید بدون تعارف نحوه استفاده زنان از جت اسکی در طرح های ساماندهی سواحل را اعلام کنیم، بیان داشت: هر چند در قانون دستورالعملی در این خصوص وجود دارد اما در اجرا بین متولیان اجرای این طرح وحدت رویه وجود ندارد.



حسینی جو به کمبود آمبولانس امداد و نجات 115 و هلال احمر و نیروی انسانی متخصص احیا در سواحل مزاندرانی خزر اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال بی نظیر مردم از سواحل، وجود امکانات پیشرفته و نیروهای انسانی متخصص عامل دلگرمی و امنیت گردشگران می شود.



فرماندار عباس تصریح کرد: باید امداد و نجات در سواحل مازندرانی خزر را تخصصی کنیم و دولت باید در این خصوص توجه جدی کند.



لیلی احمدی معاون جوانان جمعیت هلال احمر مازندران نیز در این نشست با بیان این که این جمعیت تعهدی در پوشش پیشگیری و امداد و نجات در نقاط کور و ممنوعه شنا در سواحل دریای خزر استان ندارد، گفت: تا زمانی که استانداری اعتبار لازم برای پوشش این مناطق تامین نکند، جمعیت توانایی اجرای این ماموریت را نخواهد داشت.



وی با بیان این که هنوز از 16 نقطه ای که برای استقرار گروه های هلال احمر در سواحل مازندرانی خزر در نظر گرفته شده است، فقط در 9 نقطه مستقر شده اند، ادامه داد: ماموریت دیگر جمعیت پیشگیری و اطلاع رسانی است که داوطلبان هلال احمر در ورودی شهرهای استان با توزیع انواع بروشور ها آن را انجام می دهند.

هادی خنجری فرماندار نور نیز به اهمیت همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در پوشش امداد و نجات در مناطق ممنوعه شنا تاکید کرد و گفت: از آنجا که فرمانداران ساحلی مسوول اصلی اجرای طرح های ساماندهی هستند، باید در اجرا وحدت رویه بوجود آید.



وی به وجود 52 مجتمع و شهرک ساحلی در نور اشاره کرد و گفت: از آنجا که بخش زیادی از غرق شدگی ها در این مناطق صورت می گیرد، با هماهنگی دادستان نشست هایی را با مدیران مجتمع وشهرهای ساحلی برگزار کردیم تا با به کارگیری ناجیان غریق و پلیس انتظامی امنیت جانی و مالی این مناطق نیز ایجاد شود.



استان مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و امسال وزارت کشور در یک اقدام بی سابقه حدود 80 میلیارد ریال اعتبار را برای 16 شهرستان ساحلی با هدف ساماندهی طرح های دریا تخصیص داده است.



براساس اعلام مسوولان 90 درصد گردشگران و مسافران با هدف استفاده از سواحل مازندرانی خزر به این استان سفر می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار